۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تجمع باشکوه اربعین حسینی درمناطق مختلف خراسان شمالی برگزار می‌شود

تجمع باشکوه اربعین حسینی درمناطق مختلف خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد - مدیر کل تبلیغات خراسان شمالی از برگزاری تجمع با شکوه اربعین حسینی در مناطق مختلف استان همزمان با اربعین حسینی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، اظهار داشت: براساس برنامه ریزی انجام شده از سوی نهادهای فرهنگی و مذهبی استان، همزمان با اربعین حسینی اجتماع مردم عزادار این استان در مساجد، حسینیه ها، امامزاده ها و بقاع متبرک سراسراستان روزچهارشنبه ۱۱آذرماه مصادف با ۱۹ماه صفر از ساعت ۹ صبح   برگزار خواهد شد.

وی افزود: اجتماع باشکوه عزاداران حسینی در بجنورد از ساعت ۱۰و نیم صبح با قرائت زیارت ازبعید، مداحی، سخنرانی و اقامه نماز جماعت در حرم امام زاده سید عباس ابن موسی ابن جعفر (ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام خادمی با بیان این که اجتماع عزاداران حسینی در اماکن مقدس استان خراسان شمالی همانند اجتماع چندین میلیونی عزاداران در کربلای معلی با ندای لبیک یا حسین(ع) همراه خواهدبود، اضافه کرد: عاشقان اباعبدالله(ع) با سردادن این پیام، با قیام عاشورا و آرمان های مکتب حسینی تجدید پیمان خواهند کرد.

وی اظهار کرد: مراسم اربعین حسینی در بیش از یک هزار و۱۰۰ مسجد و حسینیه استان خراسان شمالی و مشارکت یک هزار و ۶۸هیأت مذهبی با محوریت ائمه جمعه، روحانیان مستقر و مبلغانی که از حوزه های علمیه قم و مشهد به نقاط مختلف شهرستان‌های استان اعزام شده‌اند برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن دهه پایانی ماه صفر و ایام رحلت جانگذار پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، اظهار داشت: به منظور برگزاری هر چه بهتر برنامه های این دهه در استان، بیش از۴۰۰روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم ومشهد و نیز مدارس علمیه بومی استان به مساجد شهری و روستایی شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی اعزام می شوند.

 

 

کد خبر 2988586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha