۲۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹

گزارش خبری مهر؛

حضور کم نظیر مردم در حرم عبدالعظیم حسنی(ع)/ تهران غرق در ماتم و عزاست

حضور کم نظیر مردم در حرم عبدالعظیم حسنی(ع)/ تهران غرق در ماتم و عزاست

استان تهران - همزمان با اربعین حسینی شهرستانهای مختلف استان تهران غرق در ماتم و عزاست که نقطه اوج آن حرم عبدالعظیم حسنی(ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با اربعین حسینی و ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ۷۲ شهید کربلا، مراسم عزاداری و سوگواری در نقاط مختلف شهرستانهای استان تهران در حال برگزاری است.

دیشب و امروز مساجد، حسینیه ها، امامزادگان واجب التعظیم و هیئات مذهبی شهرستان های استان تهران میزبان خیل عظیم مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت است و مردم با پوشیدن پیراهن های مشکی و نصب پرچم به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

تقارن اربعین حسینی با ایام رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام صلی الله علیه وآله و شهادت حضرت امام حسن مجتبی و حضرت امام رضا علیهم السلام دهه آخر ماه صفر را، دهه اندوه و غم برای پیروان و عاشقان مکتب اهل بیت علیهم السلام قرار داده است.

حرکت دسته جات عزاداری از نقاط مختلف استان تهران به سوی قبله تهران

نقطه اوج مراسم های اربعین حسینی در شهرستان های استان تهران در شهرری و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد و مردم نقاط مختلف با پای پیاده خود را به قبله تهران رساندند تا در سوگ ماتم عاشورا به سر و سینه بزنند.

دسته جات عزاداری از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح در میدان امام حسین (ع) تهران تجمع کرده و ساعت ۷ صبح حرکت خود را آغاز و همچنین مردم شهرستان های استان های تهران نیز از ساعات اولیه صبح حرکت با پای پیاده را به سوی حرم حضرت عبدالعظیم حسینی شروع کردند.

برگزاری موکبهای مختلف برای پذیرایی از عزاداران حسینی

در طول مسیر حرکت عزاداران حسینی از نقاط مختلف استان تهران بویژه در مسیرهای منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) موکب های مختلفی برای پذیرایی از دلداگان به اهل بیت عصمت و طهارت برپاشده و مردم نذورات خود را به عزاداران اهدا می کنند.

همچنین تمهیدات ترافیکی برای عبور و مرور عزاداران حسینی در مسیرهای منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اندیشیده شده و پلیس راهور از ساعات اولیه صبح در خیایان های پایتخت و نقاط اطراف مستقر است و بنا بر اعلام پلیس میادین شهید مدرس به سمت ضلع جنوب حرم در دو نقطه، بشارت در دو نقطه، نارنج، سلمان فارسی و خیابان های شهید فدایی در سه نقطه، ورودی شهید مدرس، شهید بیات(۲۴ متری)، شهید قمی، ورودی پایانه مینی بوس رانی ضلع شرق حرم، بلوار ضلع جنوب حرم از مسیرهای واقع در طرح محدودیت ترافیکی بود.

۱۷۰دستگاه اتوبوس در سطح میادین و معابر اصلی شهر تهران برای انتقال شهروندان به میدان امام حسین(ع) و حضور در این راهپیمایی بزرگ مستقر شدند.

مراسم عزاداری در شهرستانهای استان تهران برگزار شد

در شهرستان فیروزکوه نیز همزمان با اربعین حسینی و ایام شهادت سید و سالار شهیدان، حرکت دستجات عزاداری از ساعت ۱۰ صبح از محل آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) قطب فرهنگی شهرستان فیروزکوه به سمت گلزار شهدای 'بهشت سجاد' شهر آغاز کردند.

همچنین در شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، ری، پردیس، شهریار، ملارد، قدس، رباط کریم، اسلامشهر، بهارستان، پرند و سایر مناطق غرق در ماتم و عزاست و هیئات مذهبی با به راه انداختن دسته جات عزادارای در سوگ شهدای دشت کربلا اشک ماتم می ریزند.

کد خبر 2442295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha