۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸

همزمان با اربعین حسینی؛

ندای« لبیک یا حسین» درآسمان خراسان شمالی طنین‌انداز شد

ندای« لبیک یا حسین» درآسمان خراسان شمالی طنین‌انداز شد

بجنورد - همزمان با اربعین حسینی و چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان عالم حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، خراسان شمالی غرق عزا و ماتم شد و ندای لبیک یا حسین در آسمان این استان طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته و صبح امروز بجنورد مرکز استان خراسان شمالی و شهرستانهای دیگر این استان بار دیگر سیاهپوش و عزادار شد و مردم خداجو و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دراربعین حسینی، با چشمانی اشکبار به سوگ نشستند.

مراسم عزاداری اربعین شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) و دسته روی هیئت های عزاداری در مساجد شهری و روستایی این استان از شب گذشته آغاز و صبح امروز نیز در تمامی شهرها و روستاهای این استان ادامه یافت.

در بجنورد مراسم محوری عزداری اباعبدالله الحسین(ع) با برگزاری محافل عزاداری، نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی همراه بود و مردم و به ویژه جوانان مومن در فضایی آکنده از غم و اندوه به عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند.

همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تجمع با شکوه اربعین حسینی در مناطق مختلف استان از ساعت ۹ صبح امروز همزمان با اربعین حسینی با حضور هئیات مذهبی و مردم عزدار این استان در مساجد، حسینیه‌ها، امامزاده ها و بقاع متبرک سراسراستان برگزار شد.

در این اجتماع باشکوه که با قرائت زیارت ازبعید، مداحی، سخنرانی آغاز شد، مردم سوگوار و عزادار همزمان با عزداران کربلای معلی، ندای لبیک یا حسین(ع) سرداده و با قیام عاشورا و آرمان های مکتب حسینی تجدید پیمان کردند.

بر اساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، مراسم اربعین حسینی صبح امروز در بیش از یک هزار و۱۰۰ مسجد و حسینیه و مشارکت یک هزار و ۶۸هیأت مذهبی با محوریت ائمه جمعه، روحانیان مستقر و مبلغانی که از حوزه های علمیه قم و مشهد به نقاط مختلف شهرستان‌های استان اعزام شده‌اند، در حال برگزاری است.

همچنین دسته روی هیئت های سینه زنی و زنجیرزنی با همراهی عزاداران حسینی به سمت گلزار شهدا و یا امامزادگان شاخص شهرستانهای هشت گانه این استان تا اقامه نماز ظهر ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، امسال بیش از پنج هزار نفر از مردم این استان برای حضور در مراسم اربعین حسینی به کربلای معلی اعزام شده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳.۵ برابری داشته است.

خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۱۷ هزار نفر، بیش از یک هزار هیات مذهبی و یک هزار و ۲۰۰ مسجد دارد.

کد خبر 2990058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha