۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۹:۴۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

۷۰ درصد اراضی کشاورزی خراسان شمالی باید تجمیع شوند

۷۰ درصد اراضی کشاورزی خراسان شمالی باید تجمیع شوند

بجنورد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد اراضی کشاورزی استان به صورت خرده مالکی مدیریت می شوند که باید تجمیع شوند.

عبدالله یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: وجود اراضی خرد کشاورزی سبب آسیب‌هایی به بخش کشاورزی و مانع توسعه و پیشرفت این حوزه می‌شود.

وی گفت: تولید غیر اقتصادی، افزایش هزینه‌ها، عدم تمرکز در الگوی کشت، هدر رفت بالای آب، عدم امکان استفاده از تجهیزات نوین کشاورزی و ... مهم ترین مشکلات اراضی خرد است.

یوسفی اظهارکرد: هم اکنون ۷۰ درصد اراضی کشاورزی استان به دلیل قوانین وراثتی و خرید و فروش، مالکیت خرد تشخیص داده شده است که کشاورز درمدیریت درست امورات کشاورزی این اراضی توان کافی را ندارد.

به گفته وی یکی دیگر از مشکلات وجود اراضی خرد کشاورزی کاهش توان سرمایه گذاری کشاورزان در این اراضی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با تاکید بر تجمیع اراضی خرد کشاورزی در استان افزود: متاسفانه اجرای طرح تجمیع اراضی خرد موفقیت چندانی دراستان نداشته است.

یوسفی تصریح کرد: در سنوات گذشته به رغم تشکیل تعاونی‌های تولید درراستای تجمیع اراضی خرد، پس ازواگذاری به بخش خصوصی از کارآیی آن کاسته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی افزون بر ۳۴۲ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه حدود چهار میلیون تن محصول به ارزش ۲۲ هزار میلیارد ریال در این حوزه تولید می شود.

کد خبر 2991325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha