۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۶

رییس هیئت مدیره صندوق توسعه کشاورزی خراسان شمالی:

سرمایه صندوق توسعه کشاورزی خراسان شمالی افزایش یافت

سرمایه صندوق توسعه کشاورزی خراسان شمالی افزایش یافت

بجنورد - رییس هیئت مدیره صندوق توسعه کشاورزی خراسان شمالی از افزایش سرمایه صندوق توسعه کشاورزی این استان به ۱۲۸میلیارد ریال در یک سال اخیر خبرداد.

عبدا...یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر، سهم تشکل‌های بخش کشاورزی ۵۲ درصد وسهم دولت نیز ۴۸ درصد عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون ۸۵ شرکت تعاونی دربخش‌های مختلف کشاورزی شامل زراعی، دام و طیور، صنایع، شیلات وعشایری در این صندوق عضو هستند.

وی افزود: دراین مدت ۱۵۳میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه هشت ماهه با کامزد چهاردرصد به این تشکل‌ها پرداخت شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با تا کید براینکه تسهیلات دریافتی نباید از سه برابر سرمایه شرکت تجاوز کند، اظهارداشت: در این مدت تسهیلات اثر بخش چهارماهه و تسهیلات ضروری با کارمزد ۱۷ درصد نیز به کشاورزان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین دریک سال گذشته علاوه بر صندوق توسعه کشاورزی استانی هشت صندوق در شهرستان‌های استان راه اندازی شده است.

یوسفی با بیان اینکه هم اکنون سرمایه صندوق‌های شهرستانی ۱۱۵میلیارد ریال است، گفت: سهم اشخاص وتشکل‌ها در این صندوق ۵۱ درصد و سهم دولت نیز ۴۹درصد است.

رییس هیئت مدیره صندوق توسعه کشاورزی خراسان شمالی افزود: صندوق توسعه کشاورزی در شهرستان‌های فاروج، بجنورد، شیروان و مانه وسملقان تا کنون به متقاضیان تسهیلات پرداخت کرده و چهارشهرستان دیگر نیز در حال انجام مراحل ثبت نام از متقاضیان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان ۹۱۷هزارنفری خراسان شمالی بیش از ۳۴درصد دربخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 3000509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha