۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۷

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

کاهش سطح زیر کشت برنج به دلیل کم آبی

کاهش سطح زیر کشت برنج به دلیل کم آبی

دبیر انجمن برنج، کاهش سطح زیر کشت برنج در سالجاری را نه به دلیل دستور و بخشنامه‌های صادره بلکه به دلیل کمبود منابع آب اعلام کرد.

جمیل علیزاده شایق در گفتگو با مهر درباره کاهش سطح زیر کشت برنج در کشور، اظهارداشت: آمار دقیقی درباره میزان این کاهش نداریم اما کاهش سطح زیرکشت برنج در برخی استان‌ها به دلیل دستور و بخش‌نامه‌های صادر شده نبوده بلکه کمبود منابع آب باعث این امر شده است.

دبیر انجمن برنج کشور اضافه کرد: خوشبختانه امسال وضعیت آب و بارندگی در گیلان و مازندران بسیار خوب بود و سطح زیر کشت در این دو استان تغییری نداشته اما در گلستان به دلیل کمبود منابع آب، مقداری با کاهش سطح زیر کشت مواجه بودیم.

وی همچنین با بیان اینکه انجمن برنج و معاونت امور زارعت وزارت جهاد کشاورزی درباره میزان واردات و تولید برنج با یکدیگر اختلافاتی داشتند، اظهارداشت: انجمن برنج اعتقاد دارد میزان تولید این محصول در کشور حدود ۲ میلیون تن و نیاز به واردات ۸۰۰ هزار تن است در حالی که به اعتقاد وزارت جهاد کشاورزی، میزان تولید یک میلیون و  ۸۰۰ هزار تن و میزان نیاز به واردات یک میلیون تن است.

شایق اضافه کرد: دو طرف برای حل اختلافات، پذیرفتند که میزان تولید برنج بین یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا دو میلیون تن و نیاز به واردات بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن است.

 

 

کد خبر 2991376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha