۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

تعداد تخت‌های ویژه بیمارستانی استان بوشهر ۴۳ درصد افزایش یافت

تعداد تخت‌های ویژه بیمارستانی استان بوشهر ۴۳ درصد افزایش یافت

بوشهر - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تعداد تخت‌های ویژه بیمارستانی استان بوشهر ۴۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، علیرضا رئیسی از حضور پزشکان طرح تحول نظام سلامت به صورت تمام وقت در بیمارستان‌ها خبر داد و افزود: تعداد یک‌هزار و ۹۷ تخت بیمارستانی استان بوشهر وجود دارد که ضریب اشغال تخت بیمارستانی به میزان ۶۸ درصد افزایش یافته است.

وی از افزایش تعداد تخت‌های ویژه بیمارستانی از ۸۹ تخت در سال ۹۲ به ۱۲۰ تخت در شش ماه نخست امسال به میزان ۴۳ درصد خبر داد و گفت: در تمام شهرستان‌های استان کلینیک تخصصی راه‌اندازی شده و از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان تاکنون هر بوشهری ۱.۴ بار به پزشک متخصص مراجعه کرده است.

وی از ۷۸ هزار متر مربع بهسازی و نوسازی فضای بهداشتی و درمانی با اعتباری افزون بر ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان بوشهر خبر داد.

رئیسی با اشاره به حمایت از بخش خصوصی در توسعه نظام سلامت گفت: مجوز احداث دو بیمارستان تخصصی در بوشهر و درمانگاه تخصصی ام.آر.آی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی صادر شده است.

وی با اشاره به کاهش آمار سزارین به عنوان یکی از شاخص‌های مهم طرح تحول نظام سلامت افزود: سهم استان بوشهر در انجام عمل سزارین در سال ۹۲ از کل زایمان‌های انجام شده ۵۳ درصد بوده که به میزان ۵ درصد در این دوسال کاهش پیدا کرده و به نرخ ۴۸ درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش تعداد پزشکان استان بوشهر در دوسال اخیر با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد و تصریح کرد: در شاخص عدالت اجتماعی تعداد پزشکان وارد شده به استان بوشهر از ۱۵۰ نفر به ۲۵۶ نفر افزایش یافته است.

کد خبر 2993696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha