۱۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۷

دو خبر از تلویزیون

«پاستا» به شبکه نمایش می‌رود/ جنبش دانشجویی در «ثریا»

«پاستا» به شبکه نمایش می‌رود/ جنبش دانشجویی در «ثریا»

پخش سریال کره ای «پاستا» و انتخاب جنبش دانشجویی به عنوان موضوع برنامه امشب ۱۸ آذرماه «ثریا» تازه ترین اخبار تلویزیون هستند.

 به گزارش خبرگزاری مهر، سریال کمدی ـ درام «پاستا» محصول سال ۲۰۱۰ کره جنوبی، که در ۲۰ قسمت ساخته شده است به زودی به شبکه نمایش می آید.

داستان این مجموعه درباره سئو یوکیونگ با گویندگی مریم رادپور است که به عنوان دستیار آشپز در رستورانی ایتالیایی کار می کند. او پس از ۳ سال به آرزویش می رسد و دستیار سرآشپز پاستا می شود. سرآشپز چوی هیون ووک است که کارش را در ایتالیا یاد گرفته و یکی از بهترین سرآشپزهای کُره است.

 چوی هیون ووک که به جای سرآشپز اخراج شده آمده تصمیم می گیرد تمام زنان سرآشپز رستوران را اخراج کند. عقیده وی این است که زنان نباید در آشپزخانه او باشند. یک روز هم نوبت سئو یوکیونگ می شود و این موضوع ماجراهایی را پدید می آورد.

این سریال که به زودی از شبکه نمایش پخش خواهد شد، با مدیرت دوبلاژ افشین زینوری دوبله شده و رضا آفتابی، ناصر احمدی، امیر حکیمی، شایان شام بیاتی، سعید شیخ زاده، بهروز علیمحمدی، ژیلا آژیر، نازنین یاری و مریم جلینی، دراین سریال به صداپیشگی پرداخته اند.

«ثریا» و جنبش های دانشجویی

در برنامه امشب ۱۸ آذر «ثریا» دانشجویانِ امروز، از بایدهای فردای کشور می گویند برنامه «ثریا» همزمان با سالروز ۱۶ آذر و روز دانشجو، امشب به بایدها و نبایدهای جنبش‌های دانشجویی می‌پردازد.

جنبش‌های دانشجویی در سراسر دنیا آغازگر یا تکمیل‌کننده حرکات و چرخش‌های بزرگ اجتماعی و سیاسی در کشورها بوده‌اند. جنبش دانشجویی مسلمان در ایران هم در دوره پیش از انقلاب هرگاه که فرصت یافتند روحیه آرمان‌خواهی و ظلم‌ستیزی خود را به منصه ظهور رساندند و هم در تحولات دوره انقلاب نقش اساسی ایفا کردند.

تا آنجا که حرکت مستقل دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی سفارت آمریکا، انقلاب دوم نام گرفت اما دانشجویانِ امروز نیاز به بازتعریف نقش خود در تحقق آرمان‌ها و شعارهای اولیه انقلاب، متناسب با تحولات امروز جامعه ایران را احساس می‌کنند تا بتوانند با کمکِ روحیه آرمان‌خواه و تحول‌ خواه جوانان دانشجو، ریل‌های حرکت قطار پیشرفت کشور را به سوی تمدن نوین اسلامی تنظیم کنند.

مجتبی رییسی دبیر جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، محمد مهدی رمضان زاده دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ و بهروز کلاته عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، امشب با حضور در برنامه «ثریا» از نسبتِ جنبش دانشجویی آرمان‌گرا با مسائل پیشرفت کشور از جمله: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان، چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و... خواهند گفت.

در این برنامه همچنین کارنامه جنبش دانشجویی در پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی مورد نقد قرار می‌گیرد. بررسی دلایل کم اثرشدن جریان دانشجویی در تصمیم‌سازی‌های کلان کشور و نیز میزان ارتباط جنبش دانشجویی با لایه‌های مختلف مردم و پیگیری و مطالبه مسائل و نیازهای مردم به ویژه محرومان جامعه از محورهای برنامه امروز «ثریا» خواهد بود.

در سؤال نظرسنجی پیامکی برنامه امشب نیز از بینندگان پرسیده شده است: شما مهمترین دلیل کم اثر شدن اکثر فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی را چه می‌دانید؟

۱- سیاست‌زدگی و فاصله گرفتن از آرمان‌ها

۲- جدا شدن از مشکلات واقعی مردم

۳- عدم پاسخگویی مسؤولان

برای شرکت در این نظرسنجی می‌توان از هم‌اکنون عدد گزینه مورد نظر را به شماره پیامک ۳۰۰۰۰۱۴۳۵ ارسال کرد. برنامه «ثریا» به تهیه کنندگی محسن مقصودی، با شعار «دیدبانی برای پیشرفت» چهارشنبه‌ها ساعت۱۹:۳۰ بعد از بخش خبری ساعت ۱۹، از شبکه یک روی آنتن می‌رود.

کد خبر 2995554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha