۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۲۴

مدیرکل استاندارد بوشهر مطرح کرد؛

اولتیماتوم استاندارد به شهرداری بوشهر/ اسامی نوشیدنی‌های غیرمجاز

اولتیماتوم استاندارد به شهرداری بوشهر/ اسامی نوشیدنی‌های غیرمجاز

بوشهر - مدیرکل استاندارد استان بوشهر از مهلت یک هفته‌ای برای استانداردسازی تجهیزات و محیط پارک‌های محله‌ای به شهرداری بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرحیم بهره‌مند گفت: وسایل و محیط پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استانداردهای اجباری هستند و هر گونه بهره‌برداری از این وسایل و فضاها، مستلزم بازرسی استاندارد است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان بوشهر، وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های این اداره کل، وضعیت پارک‌های بادی و شهرک‌های بازی خصوصی نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته اما متأسفانه هیچ‌کدام از پارک‌های محله‌ای مراحل بازرسی و استانداردسازی را نگذرانده‌اند؛ این در حالی‌است که استفاده‌کنندگان از این وسایل و محیط‌ها، کودکان هستند که آسیب‌پذیری بالایی در مقابل خطرات دارند.

بهره‌مند با اشاره به مکاتبات متعدد با شهرداری بندر بوشهر، سازمان پارک‌ها و فضای سبز و شورای اسلامی شهر بوشهر که تاکنون بدون پاسخ بوده‌اند، اظهار داشت: از شهردار بوشهر تقاضا داریم نسبت به بازرسی و استانداردسازی پارک‌های محله‌ای اقدام کنند.

وی، مهلت نهایی رسیدگی به وضعیت این پارک‌ها را پایان آذرماه اعلام و تصریح کرد: در صورت عدم اقدام شهرداری و سازمان‌های متبوعه‌ آن تا پایان این مهلت، قطعاً اداره کل استاندارد بر حسب وظیفه‌ خود وارد عمل شده و نسبت به معدوم کردن وسایل غیراستاندارد و پلمپ وسایل خطرآفرین در پارک‌های محله‌ای، اقدام خواهد کرد.

«عطش» و «کوهساران» غیراستاندارد است

مدیرکل استاندارد استان بوشهر از تقلبی و غیراستاندارد بودن محصولات نوشیدنی با نام تجاری عطش و کوهساران خبر داد.

محمدرحیم بهره‌مند گفت: با اجرای طرح بازرسی و کنترل بازار در سطح استان بوشهر، محصول نوشیدنی زرشک و آلبالو با نام تجاری عطش و کوهساران به نشانی ارومیه، شهرک صنعتی شیخ ولی‌الله که علامت استاندارد را جعل کرده است، شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه محصولات مشابه مانند آب انار با همین نام تجاری توسط بازرسان این اداره کل در بازار استان مشاهده شده است، اظهار داشت: از مصرف‌کنندگان درخواست می‌شود تا از خرید این محصولات خودداری کنند و در صورت مشاهده مراتب را به اطلاع این اداره کل برسانند.

بهره‌مند گفت: هماهنگی‌ها و انجام مراحل قانونی برای جمع‌آوری کامل محصولات نوشیدنی با این نام تجاری از سطح بازار استان انجام شده و فروش این محصول غیرمجاز بوده و تخلف محسوب می‌شود.

کد خبر 2998616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha