۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۲۸

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

واکنش مسئولان به جا ماندن گاز استریل در شکم زن نهاوندی

واکنش مسئولان به جا ماندن گاز استریل در شکم زن نهاوندی

نهاوند-جاماندن گاز استریل در شکم زن نهاوندی در حالی به سر خط رسانه‌ها رفت که رئیس بیمارستان علیمرادیا نهاوند معتقد است: جاماندن شی پس ازعمل جراحی دربدن بیمار یک مورد درسال برای هر بیمارستان طبیعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس بیمارستان علیمرادیان نهاوند بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه حداقل‌ها خطا نیز نباید در طبابت وجود داشته باشد، گفت: جا ماندن شی پس از عمل جراحی در بدن بیمار برای یک مورد در سال برای هر بیمارستان طبیعی تلقی می‌شود.

سیامک دانشور عنوان کرد: ماه گذشته پس از انجام یک عمل جراحی بر روی یک خانم جوان به‌صورت کاملاً اتفاقی و غیر عمد یک‌تکه گاز استریل در شکم بیمار جامانده و پزشک حاضر در اتاق عمل بدون اطلاع و مشاهده آن شکم بیمار را بخیه می‌کند.

وی ادامه داد: پس از گذشت نزدیک به یک ماه و احساس درد از سوی بیمار و مراجعه وی به پزشک و سونوگرافی، وجودشی در شکم بیمار که موجب عفونت شده است، تایید می‌شود.

وی اظهار داشت: پس از اطمینان از وجودشی در شکم این بیمار، بلافاصله وی تحت عمل جراحی قرار گرفته و پس از خارج کردن گاز استریل جلسه اضطراری با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند، معاون فرماندار دربخش سلامت و همراه بیمار برای پیگیری این مسئله برگزار شد.

دانشور بابیان اینکه پزشک معالج این خانم از پزشکان باسابقه مقیم و اهل نهاوند است و در تبحر و تخصص این پزشک جای شک و شبهه ای وجود ندارد، گفت: بنا بر آنچه در کتب معتبر پزشکی همچون شوارتس بیان‌شده وجود و جا ماندن اشیا حین یا پس از عمل جراحی در بدن بیمار در سال برای هر بیمارستان یک مورد طبیعی است.

دانشور عنوان کرد: در هرماه ۹۵۰ عمل جراحی در بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند انجام می شود و در سال این رقم به ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر عمل می‌رسد و در این میان نیز تاکنون هیچ مورد این چنینی وجود نداشته است.

وی گفت: تعداد مرگ‌ومیر بیماران در بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان در سال به علل مختلفی همچون سرطان، بیماری‌های عفونی و سکته‌های قلبی و مغزی به ۲۰۰ نفر هم نمی‌رسد که این نیز جای تقدیر از پزشکان این بیمارستان را باوجود تمامی معضلات دارد.

وی بابیان اینکه در صورت وجود هرگونه مشکل از سوی پزشکان با آن‌ها برخورد می‌شود، گفت: خواسته مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان و بنده از بیمار و همراهان آن شکایت از پزشک معالج ایشان است تا در صورت تشخیص بر عمدی بودن عمل، مراجع قضایی و حقوقی با وی برخورد نمایند کمااینکه هیچ‌گونه پنهان‌کاری در این روند صورت نگرفته است.

کد خبر 3000006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نهاوندی ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
      0 0
      بجای اظهار ندامت و شرمساری از اشتباه رخ داده سعی در طبیعی جلوه دادن خطای خویش نیز دارند!
    • حمزه ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
      0 0
      به نظر من پرسنل بیمارستان علیمرادیان اصلا مسئولیت پذیر نیستن. چند ماه پیش نوک انگشت یکی از بستگان ما که یک نوزاد چند روزه بود قطع کردند
    • نا شناس ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
      0 0
      در صورتی که تکنیک عمل جراحی عیب وایراد داشته باشد پزشک مقصر است .همیشه اعلام شمارش گاز وسایر وسایل بعهده تکنسینها ست .همیشه اونا اعلام میکنن شمارش صحیح است بعد جراح شکم رو میبنده.صرفا جهت اطلاع.
    • کرمی ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
      1 0
      حتی کارمندها و پرستارهای این بیمارستان طرز درست صحبت کردن با مردم رو بلد نیستن.واقعا متاسفم برای شهری که پزشک زنان نداره.
    • ناشناس ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
      0 0
      دیروز دربیمارستان شنیدم تاکنون این خانم دکترهنوزبا خانواده بیمار تماسی نداشته است
    • آشنا ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۱
      0 0
      خانم دکترباید درمراجعات بیمار سونوگرافی میگرفت که درچند متری اتاقش بودوازامکانات حداقلی بیمارستان استفاده میکرد تاگازها جاگذاشتش رومیدید ...