سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

نقشه خطرناک تجزیه خاورمیانه از سوی تل‌آویو

نقشه خطرناک تجزیه خاورمیانه از سوی تل‌آویو

بررسی ابعاد عملیات طوفان الاقصی در سالگرد این عملیات مهم و عدم تحقق اهداف رژیم صهیونیستی بعد از گذشت یک سال از نسل کشی در غزه از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: با گذشت یک سال از آغاز عملیات طوفان الاقصی و با وجود کشتار جمعی ساکنان نوار غزه و تخریب این باریکه به دست رژیم صهیونیستی، هنوز اهداف تل آویو در غزه محقق نشده و ارتش این رژیم با شکست‌های پی در پی دست و پنجه نرم می‌کند.

نقشه خطرناک تجزیه خاورمیانه از سوی تل‌آویو

روزنامه القدس العربی در سالگرد عملیات طوفان الاقصی نوشت: عملیات حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه در چنین روزی تاریخ جهان و منطقه را تغییر داد. این عملیات بار دیگر نشان داد که صهیونیست‌ها چقدر در انتشار اکاذیب تبحر دارند چرا که بعد از عملیات، مسئولان صهیونیست و در رأس آنها نتانیاهو دروغ‌هایی در خصوص کشتن غیرنظامیان و تعرض به زنان توسط نیروهای فلسطینی منتشر کردند. اقدامات نژادپرستانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در قبال غزه و نسل کشی ساکنان این منطقه باعث شد یک رویکرد ضدصهیونیستی در افکار عمومی جهان شکل بگیرد. در حال حاضر نیز این رژیم به دنبال گسترش دایره جنگ به منطقه و شعله ور کردن هر چه بیشتر آن است.

نقشه خطرناک تجزیه خاورمیانه از سوی تل‌آویو

روزنامه رأی الیوم نیز در این خصوص با تیتر «اعراب خواب زده… نقشه تجزیه کشورهای‌تان در حال اجرا است» نوشت: کسانی که تاریخ نخوانده‌اند نمی‌دانند جنایات امروز رژیم صهیونیستی در راستای تحقق نقشه سران این رژیم برای استعمار منطقه و پیاده کردن تفکرات صهیونیسم جهانی مبنی بر تجزیه کشورهای عربی و تبدیل آنها به بخش‌های کوچک در برابر «اسرائیل بزرگ» است. کشورهای استعماری همواره تلاش کرده‌اند منطقه غرب آسیا یک منطقه جنگ زده و بحران زده باقی بماند تا بتوانند ذخایر و ثروت‌های کشورهای آن را غارت کنند؛ از لیبی گرفته تا عراق، سوریه، سودان، … آنچه امروزه در لبنان روی می‌دهد نیز در همین راستا گنجانده می‌شود.

نقشه خطرناک تجزیه خاورمیانه از سوی تل‌آویو

روزنامه سوری الثوره گزارش داد: ماه اکتبر یادآور پایداری رزمندگان و نیروهای مقاومت در منطقه از سوریه گرفته تا لبنان و فلسطین است. این ماه یادآور نابود شدن افسانه دروغین ارتش شکست ناپذیر رژیم صهیونیستی است و تل آویو تلاش می‌کند وجهه خدشه دار شده خود و نظامیانش را در منطقه و نقشه‌های جدید غرب آسیا ترمیم کند. به همین دلیل وحشی گری خود را در غزه به اوج رسانده و به لبنان و سوریه دست اندازی کرده است. نتانیاهو بازگشت نسخه جدیدی از هیتلر را به ما نشان داد.

نقشه خطرناک تجزیه خاورمیانه از سوی تل‌آویو

روزنامه سوری الوطن در گزارشی نوشت: یک سال قبل اثری از نام و یاد فلسطین در عناوین اخبار و گزارشات رسانه‌ای نبود و تنها اخبار جزئی درباره بازداشت فلسطینی‌ها یا یورش به مسجدالاقصی منتشر می‌شد و در این میان حرفی از آرمان فلسطین نبود؛ به ویژه آنکه جنگ روسیه و اوکراین باعث شده بود تمام توجهات به آن سمت جلب شود. نتانیاهوی فاسد نیز از این فرصت استفاده کرده و از چند مسیر مانند عادی سازی روابط با کشورهای عربی و خشکاندن منابع حمایتی جنبش حماس و در نهایت نابودی این جنبش برای از بین بردن مسأله فلسطین وارد عمل شد، اما نمی‌دانست که نیروهای مقاومت پیش دستی کرده و طوفان الاقصی در راه است.

نقشه خطرناک تجزیه خاورمیانه از سوی تل‌آویو

روزنامه المراقب العراقی نوشت: کشورهای استکبار جهانی که حامی جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان هستند هیچ گاه فکر نمی‌کردند با چنین مقاومت قدرتمندی رو به رو شوند؛ مقاومتی که باعث برجای گذاشتن تلفات و خسارات نظامی بی سابقه در صفوف دشمن شده و تل آویو را مجبور کرده برای خروج از بن بست کنونی چندین بار نقشه‌های خود را باز طراحی کند. بعد از ترور سید مقاومت، حملات رزمندگان شکل جدیدی به خود گرفته و وارد مرحله تحمیل قواعد جدید درگیری شده است. بنا به اذعان تل آویو، این حملات از چند جبهه و با سلاح‌های پیشرفته شدت بیشتری به خود گرفته است. تحلیلگران معتقدند رژیم صهیونیستی نمی‌تواند وارد جنگ علیه جبهه‌های جدید شود به ویژه آنکه عملیات تهاجمی حزب الله طی روزهای گذشته افزایش یافته و حملات مقاومت در نوار غزه نیز ادامه دارد.

نقشه خطرناک تجزیه خاورمیانه از سوی تل‌آویو

روزنامه یمنی المسیره نوشت: امروزه اسلام با یک چالش بی سابقه رو به رو است. قصه پر غصه تحولات بعد از وفات پیامبر تا به شهادت رساندن ائمه هدی تا به امروز که شاهد اتخاذ سیاست‌های مشکوک و اعمال انواع ظلم‌ها خارج از چارچوب اسلام و تعالیم الهی هستیم ادامه دارد. متأسفانه مسلمانان امروزه در ضعیف‌ترین موقعیت خود قرار دارند. منطق منافقین این است که توان رویارویی با نتانیاهو و سربازانش را نداریم اما کسانی که به خدا و پیامبرش ایمان دارند به تنهایی از دین اسلام محافظت می‌کنند و این را در میدان ثابت کرده‌اند.

کد خبر 6249524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha