۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۹

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های خراسان شمالی:

ترویج فرهنگ ترافیک تلفات را کاهش می‌دهد/تشریح برنامه‌های حمل ونقل

ترویج فرهنگ ترافیک تلفات را کاهش می‌دهد/تشریح برنامه‌های حمل ونقل

بجنورد- مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های خراسان شمالی گفت: ترویج فرهنگ ترافیک به شیوه‌های متنوع سبب کاهش تلفات جاده‌ای می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سبحانی صبح سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته حمل و نقل برگزار شد، افزود: از ابتدای امسال تاکنون اداره کل حمل ونقل پایانه‌های خراسان شمالی اقدامات مختلفی را درحوزه های مختلف کاری خود به ویژه در بحث کاهش تلفات جاده‌ای انجام داده است.

وی گفت: از ابتدا امسال تاکنون دومیلیون و ۳۰۵هزار و۴۰۰ تن کالا توسط ۱۶۹هزار و۱۴۲ انواع کامیون از شهرستان‌های استان به سایر نقاط کشور حمل شده است.

سبحانی افزود: جابجایی کالا از استان نسبت به سال گذشته شش درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت هفت‌هزارراننده در حوزه حمل و نقل کالا گفت: در حال حاضر سه هزار و۵۵۰ ناوگان در استان دارای کارت هوشمند باری هستند.

افزایش تردد در محورهای خراسان شمالی

سبحانی اظهار کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۵۱میلیون و ۱۵۱هزار تردد توسط ۳۸دستگاه تردد شمار با ۲.۶درصد رشد ثبت شده است.

وی گفت: از مجموع ترددهای ثبت شده در این مدت چهارمیلیون و ۵۲۵هزار و۶۰۰ وسیله نقلیه با ۴.۲درصد رشد وارد وچهار میلیون و ۶۲۸هزار و ۹۰۰وسیله نقلیه نیز با ۴.۲درصد از استان خارج شده است.

به گفته سبحانی۱۲درصد ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین و۸۸ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک است.

سبحانی با اشاره به تخلفات۳۰درصد این تعداد وسایل نقلیه اظهارکرد: بیشترین تخلفات با ۱۶درصد مربوط به عدم رعایت فاصله با نقلیه جلویی و کم‌ترین تخلفات با یک درصد مربوط به سبقت غیرمجاز بوده است.

وی افزود: پرترددترین محوراستان شیروان- بجنورد و کم ترددترین محور نیز سنخواست- جاجرم است.

سبحانی در خصوص مراکز معاینه فنی استان نیز گفت: با فعالیت دومرکز معاینه فنی در خراسان شمالی از ابتدای امسال تاکنون شش هزار و ۵۷۱ برچسب با ۴۷درصد رشد برای ناوگان استان صادر شده است.

سبحانی اظهار کرد: هم اکنون برای رانندگان استان نیز سه مرکز صدور کارت سلامت فعالیت دارد که از ابتدای امسال تاکنون با مراجعه چهارهزار و ۳۸۰ راننده شاهد کاهش چهاردرصدی بوده‌ایم.

جان باختن ۱۷۴ نفر در محورهای خراسان شمالی

وی با اشاره به حوادث ناشی از رانندگی در خراسان شمالی طی این مدت نیز گفت: دراین مدت ۱۷۴نفر بر اثر حوادث ناشی از رانندگی در استان جان خود را از دست داده‌اند.

سبحانی افزود: هر۲۹ساعت یک نفر دراستان براثر حوادث رانندگی جان می‌دهند و هر دو ساعت نیز یک نفر مصدوم می‌شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه خراسان شمالی از ابتدای امسال تاکنون هیچ حادثه‌ای ناشی از برخورد با ادوات کشاورزی نداشته‌ایم و از این جهت این استان در این زمینه حائز رتبه اول کشوری است.

وی گفت: بالاترین دلیل رانندگی تهاجمی در استان نیز از ابتدای امسال تاکنون عصبانیت اعلام شده است.

برنامه‌های هفته حمل و نقل

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های خراسان شمالی در خصوص برنامه‌های این اداره کل در هفته حمل و نقل نیز افزود: برگزاری مسابقات ورزشی، دیدار با امام جمعه بجنورد، اهدای خون، تقدیر از رانندگان نمونه استان، برگزاری پیاده روی خانوادگی، دیدار با استاندار و ...از جمله این برنامه‌ها است.

کد خبر 3000472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha