۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۱

نخستین جشنواره ملی پوشاک ایرانی- اسلامی به خط پایان می‌رسد

نخستین جشنواره ملی پوشاک ایرانی- اسلامی به خط پایان می‌رسد

اختتامیه نخستین جشنواره ملی پوشاک و پوشش ایرانی اسلامی امروز در پژوهشکده هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این جشنواره، از  در ۹ بخش عکاسی پوشاک، طراحی دوخت و تولید پوشاک، بافت پارچه، دوخت های سنتی، ایده پردازی و مفهوم سازی ایده، چاپ پارچه و مقاله نویسی برگزار شده و کار خود را از ۲۴ آذرماه آغاز کرده است و امروز ۲۵ ام به خط پایان می‌رسد و  در روز اختتامیه آن، طه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و  حمید قبادی رییس بنیاد ملی مد و لباس کشور سخنرانی خواهند کرد.

در این اختتامیه نفرات اول تا سوم در هر رشته به عنوان نوفرات برگزیده معرفی خواهند شد و ۱۳ نفر نیز شایسته تقدیر اعلام خواهند شد. پیش از این، فریده شاهسوارانی، دبیر جشنواره دانشگاهی پوشاک ایرانی- اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر به بخش‌های مختلف جشنواره اشاره کرده و گفته بود: این جشنواره در دو بخش علمی و هنری برگزار می‌شود. در بخش نخست، سلسله مقالاتی ارائه می‌شود و این مقاله‌ها پژوهش درزمینهٔ زیبایی‌شناسی و وجه کاربردی پوشاک، زمینه‌های فرهنگی، معرفتی و تاریخی تولید پوشاک در ایران، معرفی کاربرد صنایع‌دستی در طراحی و تولید پارچه و لباس و  قابلیت‌ها و زمینه‌های نقش و رنگ در طراحی پارچه  را شامل می‌شود.

 مدیر گروه طراحی لباس دانشگاه آزاد، واحد تهران جنوب، همچنین برگزاری جشنواره‌های دانشجویی را بهانه‌ای برای برقراری ارتباط میان طراحان و بازار کار دانست و افزود: امروز کمتر تولیدکننده‌ای است که از وجود یک طراح بهره ببرد. امیدوارم برگزاری جشنواره‌های این‌چنین فرصتی باشد برای شناسایی طرح‌های برتر و طراحان خلاقان و معرفی آنان به تولیدکننده‌ها. چه اشکالی دارد طراحان ما نیاز بازار را دریابند و تولیدکننده‌ها هم به ضرورت طراحی لباس‌ها و مانتوهای ایرانی پی ببرند.

 اختتامیه جشنواره  ملی پوشاک دانشگاهی ایرانی اسلامی، امروز ۲۵ اذرماه به آدرس خیابان انقلاب، بین ولیعصر وفلسطین، نبش خیابان برادران مظفرجنوبی یا صبا پژوهشکده فرهنگ هنرومعماری جهاد دانشگاهی ساعت ۱۳ تا ۱۶ برگزار می شود.

کد خبر 3001462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha