۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۸

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان همدان خبر داد:

آماده‌سازی ۲۶۰ وسیله نقلیه برای توسعه حمل‌ونقل روستایی در همدان

آماده‌سازی ۲۶۰ وسیله نقلیه برای توسعه حمل‌ونقل روستایی در همدان

همدان- مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان همدان بابیان اینکه شعب حمل‌ونقل در روستاهای استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: ۲۶۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه برای حمل‌ونقل روستایی استان همدان آماده‌شده است

به گزارش خبرنگار مهر، نصرت‌الله حیدری پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته حمل‌ونقل با اشاره به اینکه حمل‌ونقل استان همدان در ایام اربعین حسینی و جابه‌جایی زائران عملکرد مطلوبی داشت، عنوان کرد: هزار و ۲۵ دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام شدند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه یکی از اقدامات انجام‌شده در حوزه حمل‌ونقل پیگیری و تقویت حمل‌ونقل روستایی بوده است، بیان داشت: دفاتر و شعب حمل‌ونقل روستایی در مکان‌هایی که تقاضا وجود دارد راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان همدان بابیان این که برای راه‌اندازی سیستم حمل‌ونقل نخستین عنصر وسیله نقلیه است، عنوان داشت: ۲۶۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه مسافربری برای حمل‌ونقل روستایی استان همدان فراهم‌شده است.

حیدری در این خصوص ادامه داد: ۱۰۰ دستگاه ون که قیمت آن پایین‌تر از نرخ روز بوده و ۱۶۰ دستگاه سمند با تسهیلات قرض‌الحسنه برای حمل‌ونقل روستایی آماده‌شده که متقاضیان بسیاری از این طرح استقبال کردند.

۱۲۰ مسیر روستایی در کمیته حمل‌ونقل روستایی شناسایی‌شده است

وی بابیان اینکه ۱۲۰ مسیر روستایی در کمیته حمل‌ونقل روستایی شناسایی‌شده است، گفت: این ۱۲۰ مسیر از مسیرهای پرتردد در روستاهای استان هستند که نیاز به‌وسیله نقلیه دارند.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان همدان با اشاره به اینکه ۴ هزار وسیله نقلیه شخصی نیز در روستاها شناسایی‌شده که در حمل‌ونقل مسافر فعالیت می‌کنند، بیان داشت: در پالایش انجام‌شده تعداد وسیله نقلیه شخصی روستایی فعال در حمل‌ونقل مسافر به هزار و ۲۰۰ وسیله رسیده است.

حیدری یکی از اهداف حمل‌ونقل و پایانه‌های استان را ایمنی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در خصوص راه‌ها وسایل نقلیه عنوان کرد و بیان داشت: یکی از اهداف گسترش راه‌های روستایی و ایمنی آن‌ها بوده اما باید گفت که در ایجاد و تقویت ایمنی وضعیت راه‌ها مؤثر است.

۹۰ درصد تلفات جاده‌ای استان مربوط به تردد با وسیله نقلیه شخصی است

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی و ایجاد فرهنگ ترافیکی و رعایت ایمنی در بین رانندگان و افراد از شرایط لازم برای ایمنی راه‌ها است، اظهار داشت: بیشترین بحث ایمنی راه‌ها در مورد اتوبان‌ها مطرح بوده که نیاز به آگاه‌سازی و مشارکت مردم در این زمینه دارد.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان همدان همچنین با بیان اینکه سازمان مردم نهادی که در حوزه راه و ایمنی در استان فعالیت کند وجود نداشت که اخیراً یک تشکل مردمی با عنوان جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در استان همدان راه‌اندازی شده، گفت: امیدواریم این رویداد باعث اتفاقات مثبت درزمینهٔ فرهنگ‌سازی شود.

حیدری بابیان اینکه اقدامات بسیاری در زمینه توسعه فرهنگ حمل‌ونقل انجام‌شده است، بیان داشت: دوره هایی برای رانندگان بدو خدمت برگزار می‌شود و رانندگان موظف به گذراندن دوره سه‌روزه و دوره اخلاق حرفه‌ای در مواجهه با مردم هستند.

وی از آموزش سه هزار و ۲۰۰ راننده در ۸ ماه نخست سال جاری در استان همدان خبر داد و بیان داشت: ارتقا وضعیت راه‌های استان باید در کنار فرهنگ‌سازی و تغییر رفتار مردم در رانندگی و رعایت قوانین باشد.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان همدان اظهار داشت: ۹۰ درصد تلفات جاده‌ای استان مربوط به کسانی می‌شود که با وسیله نقلیه شخصی تردد می‌کنند.

کد خبر 3001481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha