۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۹:۰۲

«کتاب هفته خبر» جدید با پرونده برای علی رفیعی منتشر شد

«کتاب هفته خبر» جدید با پرونده برای علی رفیعی منتشر شد

شماره جدید مجله «کتاب هفته خبر» با پرونده ویژه برای علی رفیعی کارگردان تئاتر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شماره هشتاد و پنجم مجله «کتاب هفته خبر» با پرونده ویژه ای درباره علی رفیعی کارگردان تئاتر و آثاری از منوچهر آتشی، قباد آذرآیین، سید علی آل داوود، مجید امرایی، حمید پورآذری، شاپور جورکش، سید جعفر حمیدی، اشکان خیل نژاد، عزیز شبانی، کوروش کمالی سروستانی، محمود معتقدی، ابراهیم مهدی زاده و ... منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

اولین مقاله این شماره، به بهانه درگذشت احمد منزوی، ادیب و نسخه شناس نوشته شده است. این مطلب به قلم سید علی آل‌داوود و با عنوان «کتابشناس بی جانشین» چاپ شده است. بعد از بخش «از دفتر ایام» که به بهانه زادروز یا درگذشت چهره‌های ادبی و هنری ایران چاپ می شود، پرونده ویژه مربوط به علی رفیعی، در بخش «به کی سلام کنم؟» و به بهانه اجرای نمایش «خاطرات و کابوس های یک جامه دار از قتل میرزا تقی خان فراهانی» درج شده است.

مطلب ابتدایی این بخش، گفتگوی مفصلی با رفیعی است. در این گفتگو، رفیعی از جوانی و سال‌های دانشجویی و سختی‌هایش در پاریس می‌گوید که با تعدادی از عکس‌های جوانی او و بخشی از نمایشنامه در حال اجرایش در تالار وحدت، همراه شده است.

در ادامه مطالب و نوشته های محسن خیمه دوز، امید طاهری، حمید پورآذری، اشکان خیل نژاد، مجید امرایی، ناصر حبیبیان، سارا رسول زاده، مهدی سلطانی، مریم سعادت، مهرداد ضیایی، ساناز روشنی، عباس جمالی و نشرین درخشان زاده درباره علی رفیعی چاپ شده است.

در بخش بعدی «نون نوشتن» قسمت دوم و پایانی مطلب «روایت در شعر دراماتیک» نوشته شاپور جورکش درج شده و در بخش بعدی که «آینه‌های دردار» است، گفتگو با طلا نژادحسن داستان نویس به مناسب انتشار رمان «شهری گم شده زیر رمل‌ها» به چاپ رسیده است. در ادامه این گفتگو هم نوشته و مقالات ابراهیم مهدی زاده، قباد آذرآیین، کیوان باژن، محمدرحیم اخوت، فرشته توانگر، منصوره شریف زاده، فرهاد کشوری و سیامک گلشیری درباره حسن نژاد و آثارش آمده است.

«یاد بعضی نفرات» قسمت بعدی این شماره از «کتاب هفته خبر» است که در آن مقالات کوتاهی درباره عبدالرسول حامدی به قلم منوچهر آتشی، علی باباچاهی، سید جعفر حمیدی و محمود معتقدی درج شده است. گفتگو با بهتاش صناعی ها کارگردان فیلم «احتمال باران اسیدی» مطلب بعدی است که در بخش «باغ آینه» به چاپ رسیده است. آربان بایوسا، کیارش اسدی زاده، محسن بیگ آقا، سحر عصرآزاد و شمس لنگرودی هم از جمله افرادی هستند که در ادامه، سطرهای کوتاهی را درباره این فیلم نوشته اند.

در بخش بعدی، «زندگی دیگران» نیز ترجمه گفتگویی جدید با سیلوستر استالونه بازیگر نقش راکی چاپ شده است.

این مجله با ۱۳۲ صفحه و قیمت ۵۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3004951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha