۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۸:۱۱

به منظور جلوگیری از فساد اداری؛

نظارت‌های مالی درادارات خراسان شمالی به نظارت سیستمی تبدیل شود

نظارت‌های مالی درادارات خراسان شمالی به نظارت سیستمی تبدیل شود

بجنورد - مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی گفت: به منظور جلوگیری از فساد اداری در خراسان شمالی بایستی نظارت‌های مالی در ادارات استان به صورت ارزیابی کامل و با نظارت سیستمی انجام شود.

رضا بهمن پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به ابلاغ طرح مدیریت تعهدات و مطالبات دولت به اداره کل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی متاسفانه دستگاه‌های اجرایی استان در ارائه و تحویل گزارشات به اداره کل اقتصاد و دارایی استان همکاری لازم ندارند.

وی با اشاره به اینکه نظارت‌های مالی در دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان اکنون به صورت فردی انجام می‌شود، تاکید کرد: به منظور جلوگیری از فساد اداری بایستی نظارت‌های مالی در ادارات خراسان شمالی به صورت ارزیابی کامل و از حالت فردی به نظارت سیستمی تغییر و انجام شود.

بهمن پور همچنین در خصوص قابلیت‌های اقتصادی استان نیز افزود:استقرار خراسان شمالی در مسیر ترانزیتی کشور با آسیای میانه، برخورداری از شرایط اقلیمی مساعد، وجود اراضی مستعد کشاورزی، برخورداری از توانایی‌های لازم به منظور تولیدات دام و فراورده‌های دامی، برخورداری از صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی، سیمان، فولاد، آلومینا، برخورداری از جاذبه‌های گردشگری و ... از جمله قابلیت‌های استان است.

وی گفت: باید از قابلیت‌های موجود در استان به منظور توسعه و رونق اقتصادی به نحو مطلوبی بهره‌مند شد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی اظهار کرد: علاوه بر قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، این استان با تنگناهای اقتصادی نیز مواجه است که با برنامه ریزی درست می‌توان آن‌ها را رفع کرد.

بهمن پور افزود: نبود وجود صنایع تبدیلی، ضعف سیستم آبیاری و سنتی بودن آبیاری مزارع، نبود توسعه یافتگی صنایع کوچک و متوسط، نبود وجود راه ارتباطی مناسب با ترکمنستان جهت برقراری ارتباطات تجاری و احداث بازارچه مرزی، متصل نشدن به شبکه راه آهن سراسری، وجود مشکلات بسیار در ساختار اداری و دیوانی، بهره‌امند نبودن مناسب از نیروی کار ارزان در خراسان شمالی و ... از جمله این تنگناها است.

 

کد خبر 3005402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha