۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۹:۳۷

رئیس هیئت سوارکاری خراسان شمالی عنوان کرد:

نبود پیست استاندارد عامل عقب ماندگی خراسان شمالی درصنعت اسب ترکمن

نبود پیست استاندارد عامل عقب ماندگی خراسان شمالی درصنعت اسب ترکمن

بجنورد - رئیس هیئت سوارکاری خراسان شمالی نبود پیست استاندارد را مهم‌ترین دلیل پیشی گرفتن دیگر استان‌ها در توانمندی‌های صنعت اسب ترکمن نسبت به خراسان شمالی دانست.

علی مبارکی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: جشنواره‌های زیبایی اسب، پرش، چوگان از توانمندی‌های صنعت اسب ترکمن است که با وجود به دوش کشیدن تحمل هزینه‌های فراوان برای اسب داران، به علت نبود پیست استاندارد در خراسان شمالی هیئت سوارکاری را با چالش مواجه ساخته است.

وی افزود: هیئت توانایی برگزاری رقابت و کورس‌های متعدد در استان را دارد، لیکن نبود پیست استاندارد سبب شده تا این امر تحقق نیافته و باعث شود اسب‌داران با پذیرفتن خطر، اسب‌های خود را برای شرکت در کورس‌های اسب ترکمن در گنبد و یا بندر ترکمن به این شهرها منتقل کنند.

مبارکی تصریح کرد: مسلماً این امر مشکلاتی همچون مسائل مالی و جابه‌جایی اسب‌ها را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه باید دید خود را نسبت به اسب ترکمن تغییر داد، اظهار کرد: اسب ترکمن، یکی از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد استان برای توسعه و رشد اقتصادی است و پتانسیلی است که در سایر استان‌ها وجود ندارد.

مبارکی افزود:همچنین به‌واسطه علاقه‌مندی مردم و نیز شرایط ویژه استان، فرصت‌های بسیار زیادی برای رونق این صنعت در استان وجود دارد، بنابراین جایگاه اسب ترکمن و صنعت آن نباید محدود شود و مسئولان باید بیش از پیش حمایت‌های خود را در کنار مردم به ورزش سوارکاری معطوف نمایند.

وی در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزش پرش اسب ترکمن توسط هیئت سوارکاری خراسان شمالی خبر داد و گفت: برگزاری این دوره‌ها در سراسر کشور انجام و به تقویت این ورزش کمک قابل توجهی می‌کند؛ اما تاکنون این امر در استان کمرنگ بوده است.

مبارکی گفت: اسب داران استان باید از حالت سنتی به سمت اسب داری صنعتی پیش رفته و در توسعه و صنعتی شدن این شغل تلاش کنند تا از ارزش افزوده آن بی بهره نمانند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در چند سال گذشته، صنعت پرورش و تولید اسب ترکمن موردتوجه مسئولان قرارگرفته و اقدامات خوبی نیز با حمایت آنان در حال اجرا است و در این جشنواره تنها اسب‌های دارای تأییدیه فدراسیون سوارکاری حق شرکت دارند.

 

کد خبر 3005489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha