۳ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۱۸

به یاد شاعر فقید «خلیل عمرانی»؛

«مکتب شعر خلیل» در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

«مکتب شعر خلیل» در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

بوشهر - رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: به منظور بزرگداشت مرحوم خلیل عمرانی «مکتب شعر خلیل» در بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا منتظری صبح پنجشنبه در آئین بزرگداشت مرحوم خلیل عمرانی اظهار داشت: مرحوم خلیل عمرانی از شاعران بزرگ کشور بود که آثار گران‌بهایی از این شاعر به یادگار مانده است و باید تلاش شود که عمرانی و آثارش بیش از پیش معرفی شود.

وی از راه‌اندازی «مکتب شعر خلیل» در بوشهر خبر داد و افزود: سازمان بسیج هنرمندان کشور برای هر گونه همکاری و تامین منابع مالی آن آماده است و امیدواریم این مکتب با نظارت امام جمعه بوشهر آیت‌الله صفایی بوشهری محقق شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور به ارزش و جایگاه ویژه هنر اشاره کرد و ادامه داد: هنر وسیله‌ای برای صعود انسان به مراتب بالاتر است و باید از هنر به خوبی بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه شعر در بین دیگر عنصرهای هنری دارای لطافت و زیبایی بهتری است، اضافه کرد: قلمرو تاثیرگذاری یک شعر خوب از یک کتاب، مجلس درس خارج و یک منبر خوب بیشتر است.

منتظری به جایگاه ویژه مرحوم خلیل عمرانی در عرصه شعر اشاره کرد و افزود: اشعار و آثار به جای مانده از مرحوم عمرانی انسان‌های در بند خاک را به رهایی و رسیدن به بالا دعوت می‌کند.

در ادامه این مراسم برخی از شاعران از جمله علیرضا قزوه، علی هوشمند، غلامرضا ابراهیمی، حسین دارند و رضا اسماعیلی شعرخوانی کردند.

مرحوم خلیل عمرانی از شاعران بزرگ آئینی ایران بود که در سال ۱۳۴۳ در شهرستان دیر متولد شد و سال ۱۳۹۱ در سن ۴۱ سالگی به علت سکته مغزی درگذشت.

وی مسئولیت‌های مهمی را در وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت.

از جمله آثار مرحوم خلیل عمرانی می‌توان به «ترنم حضور»، «دلمویه‌های بم»، «مروارید فراموش»، «ساعت به وقت شرعی دریا»، «گزیده ادبیات معاصر» و «به ساعت گل سرخ» اشاره کرد.

وی در اواخر عمر خود در حال آماده‌سازی مجموعه شعری با عنوان «بزرگراه سکوت» در حوزه دفاع مقدس بود.

کد خبر 3008545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha