۵ دی ۱۳۹۴، ۱۸:۰۰

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مانه و سملقان:

۱۷ مبلغ بومی به مساجد مانه وسملقان اعزام شدند/گرامیداشت هفته وحدت

۱۷ مبلغ بومی به مساجد مانه وسملقان اعزام شدند/گرامیداشت هفته وحدت

مانه و سملقان- رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان ازاعزام ۱۷ مبلغ بومی وغیربومی به مساجد این شهرستان طی هفته وحدت خبر داد.

حجت الاسلام هادی پروین در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: وحدت بین مسلمانان یکی از عوامل مهم در خنثی سازی نقشه‌های شوم دشمنان اسلام و قرآن است.

وی افزود:امروز دشمنان اسلام با روش‌های مختلف در ایجاد تفرقه بین مسلمانان تلاش و با پخش برنامه‌های تفرقه آمیزاز ماهواره سعی دارند تا اهل سنت و شیعه را نسبت به یکدیگر بدبین کنند.

حجت الاسلام پروین اظهار کرد: اگر اهل سنت و شیعه در تمام جهان اسلام با هم اتحاد و همبستگی داشته باشند و در مقابل فتنه‌ها وانگیزه های شوم دشمنان ایستادگی کنند به طور حتم تمامی برنامه‌های دشمنان اسلام در راستای ایجاد اختلاف و برهم زدن وحدت مسلمین از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم نیز به موضوع وحدت بسیار توجه داشته است، گفت: با توجه به آیات قرآن و رهنمودهای پیامبر اسلام (ص)، ائمه اطهار (ع) در خصوص وحدت، می‌توان درراستای تقویت وحدت، برادری و همدلی بین مسلمین تلاش کرد.

حجت الاسلام پروین افزود: هفته وحدت بهترین فرصت برای ترویج و تبیین این موضوع مهم بین جامعه به خصوص جوانان و دانشجویان است.

وی اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان با اجرای برنامه‌های متنوع در هفته وحدت به این موضوع توجه ویژه داشته است.

وی گفت: برگزاری همایش وحدت در روستای قزلرقلعه، برگزاری یادواره شهداری اهل سنت، برگزاری همایش وحدت در آشخانه و ... از جمله این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام پروین اعزام مبلغ در این هفته به مساجد و حسینه های سطح شهرستان را از برنامه‌های مهم عنوان کرد و گفت: در این هفته ۱۷ مبلغ و مبلغه با هدف تبیین اهمیت هفته وحدت، ترویج و گسترش همدلی و همزبانی و ... به مساجد شهرستان اعزام شده‌اند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ درصد جمعیت این شهرستان را اهل تسنن تشکیل می‌دهند که بدون هیچگونه مشکل و اختلافی در کنار سایر اقوام در آرامش زندگی می‌کنند.

وی گفت: خراسان شمالی استان قومیت‌هاست که اختلاف بین قومیت‌های آن معنایی ندارد و شهرستان مانه و سملقان نیز یکی از شهرستان‌های تلفیقی این استان است.

 

 

کد خبر 3010132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha