۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۹:۳۱

حجت الاسلام فراشی:

همایش مشعل ‌داران وحدت در سنندج برگزار می ‌شود

همایش مشعل ‌داران وحدت در سنندج برگزار می ‌شود

سنندج - مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت:همایش مشعل ‌داران وحدت با حضور علمای برجسته اهل سنت و اهل تشیع غرب کشور همزمان با ایام هفته وحدت در سنندج برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت ‌الاسلام محرمعلی فراشی شامگاه یکشنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌ های هفته وحدت اظهار داشت: امسال نیز چون سال های گذشته با اخوت و برادری برنامه های هفته وحدت را برگزار می کنیم تا مشت محکمی بر دهان یاوه  گویان زده باشیم.

وی افزود: دین اسلام دین برادری و مهربانی است و این گروه های کاذب و تکفیری دست نشانده های دشمنان اسلام هستند برای ضربه زدن به ارزش ها و آرمان های اسلام.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشوربیان کرد: باید با وحدت بیش از بیش این فتنه  های دشمنان را نیز خنثی کنیم و ارزش های دین ناب محمدی را به نسل های آینده و مسلمانان بیدار جهان هدیه دهیم.

حجت الاسلام فراشی یادآور شد: آیین ‌های ماه ربیع ‌الاول و هفته وحدت در کردستان مردمی بوده و باید بعد مردمی آن همواره مد نظر باشد.

وی ادامه داد: غبارروبی مساجد، آذین ‌بندی و فضا سازی شهرهای مختلف استان، فراهم‌ کردن زمینه‌ های لازم برای برپایی جشن‌ های بزرگ وحدت در شهرهای مختلف استان و سرکشی از روحانیون و علمای منادی وحدت که به دلیل کهولت سن خانه ‌نشین شده ‌اند از جمله اموری است که باید با جدیت دنبال شود.

کردستان میزان همایش ملی منادیان وحدت

در ادامه ا ین جلسه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج اظهار داشت:  ششمین همایش سراسری منادیان وحدت، برپایی نشست ‌های تخصصی حوزه وحدت و تقریب بین مذاهب، اعزام مبلغین به نقاط مختلف استان از جمله برنامه های هفته وحدت است.

حجت‌ الاسلام علی ‌محسن منتشلو افزود: برگزاری گفتمان ‌های دانش ‌آموزی و دانشجویی، مراسم تجلیل از مولودی ‌خوانان استان، برپایی نشست‌ های هم ‌اندیشی علمای اهل سنت و شیعه استان و مسابقات و جشنواره ‌های تخصصی با محوریت وحدت و سیره نبوی از دیگر برنامه‌ های درنظر گرفته شده برای این ایام مبارک است.

آموزه های دین بر پایه مشارکت اجتماعی بنیان گذاشته شده است

در ادامه جلسه امام جمعه اهل سنت موچش افزود: وحدت بدون اسلام و بدون پیامبر (ص) و وحدت هیچ فایده ‌ای ندارد چرا که آموزه‌ های این دین مترقی همگی بر پایه مشارکت اجتماعی بنیان گذاشته شده است.

ماموستا اقبال بهمنی بیان کرد: آنچه برای همه پیروان مذاهب اسلامی مهم است وجود نازنین و مبارک پیامبر (ص) به عنوان محور وحدت بوده و به هر اندازه محبت رسول الله (ص) در جامعه اسلامی بیشتر باشد، رحمت الهی نیز بیشتر می شود.

وی یادآور شد: مردم ایران اعم از شیعه و سنی همگی محب رسول الله (ص) بوده و حول محور مکتب نبوی به سوی عزت و تعالی روزافزون گام برمی ‌دارند.

امام جمعه اهل سنت موچش در پایان سخنان خود در این نشست اظهار داشت: امروز سیاست‌ های شیطانی جبهه استکبار در کشورهای عراق، سوریه و دیگر کشورهای منطقه باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای برادران و خواهران دینی ما شده و سیاست ‌های شرعی و اسلامی ما ایجاب می ‌کند که بر محور اسلام حرکت کنیم و به مبارزه با جبهه استکبار و مزدوران آن‌ ها بپردازیم.

کد خبر 2438278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha