۷ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:

۷۰۰ اثر باستانی کرمان به ثبت ملی رسیده است

۷۰۰ اثر باستانی کرمان به ثبت ملی رسیده است

کرمان – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از وجود ۷۰۰ اثر ثبت ملی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود وفایی صبح دوشنبه در نشست با اعضاء شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه این اداره کل به تعامل، ارتباط خوب و سازنده با شورای اسلامی شهر کرمان و شهرداری کرمان نیاز دارد، اظهار کرد: در حال حاضر استان کرمان به دلیل پیشینه تاریخی و برخورداری از اقلیم‌های متفاوت و چهار گانه، ابنیه فرهنگی و معنوی به مثابه ایران کوچک است زیرا همه آنچه که در جای جای ایران وجود دارد را می‌توان در کرمان دید.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان نمونه ای از تمام خوبی‌ها است، افزود: این استان بیش از هفت هزار اثر تاریخی شناخته شده، ۷۰۰ اثر ثبت شده ملی و سه اثر ثبت جهانی دارد که برای حفظ آن‌ها بیش از هر زمان دیگری نیازمند تعامل و همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه دیگر هستیم.

وفایی بیان داشت: استان به سبب داشتن استانداری پرتلاش و سخت کوش که توانسته اقتصاد و فرهنگ را بهم پیوند زده و از این مسئله در جهت رونق و توسعه استان استفاده کند، افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه حفظ بافت تاریخی شهر کرمان از مهم‌ترین وظایف این اداره کل است، تصریح کرد: با توجه به این رسالت بزرگ، احیا و زیبا سازی بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان در پایان از شورای شهر درخواست کرد که قبل از تصویب طرحی که در حیطه کار اداره کل میراث فرهنگی است با این اداره کل هماهنگ کنند.

کد خبر 3011512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha