۱۰ دی ۱۳۹۴، ۸:۴۹

تا پایان امسال؛

۳ هزار واحد مسکن روستایی خراسان شمالی مقاوم سازی می‌شوند

۳ هزار واحد مسکن روستایی خراسان شمالی مقاوم سازی می‌شوند

بجنورد - معاون امور بازسازی و بهسازی مسکن روستایی اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: تا پایان سال جاری سه هزار واحد مسکن روستایی در این استان مقاوم سازی و بهسازی می‌شوند.

علی روحانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امسال سهمیه خراسان شمالی برای مقاوم سازی و بهسازی واحد مسکن روستایی چهار هزار و ۵۵۰ واحد بود که تنها به سه هزار واحد مسکونی تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی اختصاص داده شده است.

وی گفت: از این تعداد واحد مسکونی یک هزار و ۷۰۰ واحد منجربه انعقاد قرار داد شده و مابقی نیز تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

روحانی افزود: به دلیل کیفیت پایین مصالح ساختمانی و عدم مقاومت خانه‌های روستایی در برابر سوانح طبیعی، اداره کل بنیاد مسکن خراسان شمالی اقدام به اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی کرده است.

وی اظهار کرد: تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین جنبه زیبا شناسانه سیمای روستا، احداث مسکن سبز روستایی، تلاش در بهینه سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ... از جمله اهداف اجرای این طرح است.

روحانی گفت: تطبیق کالبد روستا بازندگی امروزی و ترویج فرهنگ بیمه و ایجاد زمینه‌های لازم جهت تحت پوشش قرار دادن واحدهای احداثی مسکن روستایی از دیگر اهداف مهم اجرای این طرح است.

کد خبر 3013529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha