۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹

جشنواره فیلم عمار در آینه مهر

افشاگری مستند «برادران» درباره فتنه ۸۸ و یک پرونده اقتصادی

افشاگری مستند «برادران» درباره فتنه ۸۸ و یک پرونده اقتصادی

مهدی نقویان کارگردان مستند «برادران» از ویژگی های این اثر که به زندگی شهید نوروزی، فتنه ۸۸ و همچنین دستگیری متهم یک پرونده اقتصادی می پردازد، سخن گفت.

مهدی نقویان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فیلم مستند خود با نام «برادران» که امشب ۱۳ دی ماه در جشنواره فیلم «عمار» نمایش داده می شود، گفت: سال گذشته در همین ایام بود که مهدی نوروزی از مدافعان حرم عسگرین (ع) در سامرا به شهادت رسید و من علاقمند شدم که درباره زندگی این شهید اثری بسازم.

وی ادامه داد: پیش از این در سال ۸۸ و در جریان فتنه اخباری را مبنی بر حضور حزب الله لبنان در ایران و در سرکوب اغتشاشگران خواندم که رسانه های خارجی با استناد به یک عکس که او را حسین اشمر سرباز نیروی حزب الله لبنان می نامیدند چنین ادعایی را مطرح می کردند و بعد از چند سال همان شخصی که عکس او به نام حسین اشمر در ایران شناخته می شد در سامرا به شهادت رسید و با انتشار عکس هایش همه متوجه شدند که آن شخص شهید نوروزی بوده است.

کارگردان مستند «برادران» با اشاره به این تشابه و جریانی که از سوی رسانه های بیگانه راه اندازی شده بود، بیان کرد: شهید نوروزی در سامرا با مظلومیت به شهادت رسید و بعد از آن من سعی کردم در یک فیلم سه اپیزودی به نحوی این اتفاق را روایت کنم. ما در اپیزود اول از این فیلم به لبنان می رویم و با خانواده اشمر آشنا می شویم. آنها چند برادر هستند که دو برادر به شهادت رسیده اند و یکی از این برادران با نام حسین اگرچه زنده است اما کسی از او خبر ندارد. بعد از آن به اتفاقات سال ۸۸ بازمی گردیم و عکسی را که با نام حسین اشمر شناخته می شود، می بینیم و در کنارش رویکرد رسانه های خارجی در قبال ایران نمایش داده می شود.

نقویان با اشاره به اپیزود سوم این اثر عنوان کرد: در اپیزود سوم «برادران» سراغ شهید مهدی نوروزی می رویم که اهل کرمانشاه بوده است. ما به کرمانشاه می رویم و با خانواده او در آنجا آشنا می شویم.

این مستندساز در پایان به زندگی شهید نوروزی اشاره و بیان کرد: شهید نوروزی در سال ۸۸ سرباز نیروی انتظامی بود و در سال ۸۹ مامور می شود به قوه قضاییه برود و به عنوان ضابط قوه قضاییه مشغول به کار می شود. او در قوه قضاییه با پرونده های اقتصادی مواجه می شود که یکی از این پرونده ها مربوط به ب. ز است و درواقع شهید نوروزی دستگیرکننده متهم این پرونده بزرگ نفتی بوده است.

کد خبر 3015386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha