۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۱۲

دویچه وله:

ایران و اروپا برای کاهش تنش ها در خاورمیانه تلاش می کنند

ایران و اروپا برای کاهش تنش ها در خاورمیانه تلاش می کنند

یک رسانه آلمانی با استناد به گفتگوهای تلفنی جداگانه وزرای خارجه ایران و عربستان با همتای اتریشی، از تلاش تهران و بروکسل برای کاهش تنش ها پس از اعدام شیخ نمر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، ایران و اتحادیه اروپا می‌خواهند از بالا گرفتن تنش در منطقه در پی اعدام شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان، جلوگیری کنند و وزرای خارجه ایران و عربستان نیز به همتای اتریشی خود گفته‌ اند نمی‌خواهند تنش میان دو کشور تشدید شود.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در گفتگویی تلفنی توافق کرده‌اند که هر گونه تلاشی صورت گیرد تا شرایط حفظ و کنترل و جلوی شدت گرفتن تنش‌های مذهبی گرفته شود.

موگرینی تاکید کرده است: «امنیت و ثبات همه منطقه که در حال حاضر با تهدیدهای بزرگی روبه‌رو است، در معرض خطر است. جامعه بین‌المللی و بازیگران بزرگ منطقه‌ای برای حمایت از یک راه ‌حل سیاسی برای بحران سوریه و شکل دادن نیروهایی علیه گروه‌های تروریستی در کنار یکدیگر کار می‌کنند و این تلاش‌ها نباید با بی‌ثباتی‌های جدید در معرض خطر قرار گیرد.»

از سوی دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه اتریش اعلام کرد: وزرای امور خارجه ایران و عربستان در گفتگو با همتای اتریشی خود، «سباستیان کورتس» گفته‌اند که علاقه‌ ای به افزایش تنش بیشتر میان دو کشور پس از اعدام روحانی شیعه شیخ نمر ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اتریش ضمن اشاره به اینکه سباستیان کورتس با محمد جواد ظریف و عادل جبیر گفتگو کرده است، گفت: «هر دو وزیر امور خارجه اطمینان داده‌اند که هیچ کدام علاقه‌ای به تشدید تنش ندارند.»

کد خبر 3016565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha