۲۰ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۱۲

رئیس کل دادگستری لرستان:

دایره دین‌داری را در جامعه نباید تنگ کرد/لزوم انجام کارهای فرهنگی

دایره دین‌داری را در جامعه نباید تنگ کرد/لزوم انجام کارهای فرهنگی

خرم آباد - رئیس کل دادگستری لرستان گفت: نباید دایره دینداری را تنگ کرده و باید وسیع شده و همه را در چهارچوب دین قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر بدری ظهر یکشنبه در اجلاس استانی نماز اظهار داشت: امروز یکی از نیازمندی های ضروری کشورهای در حال توسعه برای گذر از این مرحله این است که یک سلامت اجتماعی و برنامه هایی پیاده شود که ناهنجاری ها را کاهش دهند.

وی تقویت اعتقادات مردم را یکی از راه های کاهش ناهنجاری ها دانست.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه سالانه حدود ۱۳ میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی کشور می شود، ادامه داد: منکر این نیستیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی گرایش به دین در جامعه بیشتر شده اما چرا بازدارنده نبوده و آمار زندانیان و تعداد اعدامی ها رو به افزایش است؟

بدری با بیان اینکه شکل سنتی جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و نماز پاسخگو نیست، تصریح کرد: جوان امروز با بیشترین هجمه های تبلیغاتی مجازی و ... مواجه است و تنها با سخنرانی نمی توان جوانان و نوجوانان امروز را جذب نماز و مسائل دینی کرد.

وی با اشاره به اینکه در خانه های دارای دیانت و رفاه اقتصادی میزان جرم کمتر است، افزود: فقر و مشکلات اقتصادی نیز یکی از عوامل مهم ارتکاب جرائم هستند.

رئیس کل دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: باید آثار اجتماعی حاصل از عبادت را دید و ببینیم آیا بازدارنده بوده و آمار فحشاء و منکر را در جامعه کاهش داده است.

بدری با بیان اینکه نباید دایره دینداری را تنگ کرده و باید وسیع شده و همه را در چهارچوب دین قرار دهیم، یادآور شد: سخت گیری های بیش از حد افراد را از دین فراری می دهد و شاهدیم که در سالهای اخیر جوانان برای کارهای خسته کننده وقت نمی گذارند.

وی به جاذبه راهپیمایی اربعین و هیئات مذهبی در ایام محرم اشاره کرد و بیان داشت: اگر می خواهیم سایر امور دینی مانند نماز برای قشر جوان جاذبه داشته باشد باید کار فرهنگی نه به صورت سنتی بلکه به صورت مدرن و با جاذبه برای جوانان امروز داشته باشیم.

کد خبر 3021548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha