۲۸ دی ۱۳۹۴، ۷:۵۵

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان شمالی:

زنان شهیده خراسان شمالی به عنوان الگوی زنان معرفی شوند

زنان شهیده خراسان شمالی به عنوان الگوی زنان معرفی شوند

بجنورد - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: باید زنان شهیده به عنوان الگویی برتر به زنان و دختران این استان معرفی شوند.

مهردخت قوپرانلو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی در مهرماه سال آینده افزود: در این راستا کمیته کنگره زنان شهیده استان نیز برگزار شد.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی در دوران دفاع مقدس پنج زن شهیده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

قوپرانلو گفت: یادواره‌های شهدا تنها با تاکید بر آموزش و پیروی نسل جوان و نوجوان امروزی از راه شهدای انقلاب اسلامی در راستای حفظ ارزش‌ها برگزار می شود.

وی اظهار کرد: امروز دشمنان با برنامه‌ها و اهداف مخرب خود سعی در از بین بردن یاد شهدا از اذهان مردم دارد که باید با اجرای اقدامات موثر این باور و تفکر از اذهان حذف شود.

قوپرانلو گفت: برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا می‌تواند گوشه‌ای از ظرفیت‌ها و معنویت شهدا را در فضاهای مختلف جامعه اشاعه دهد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی افزود: خوشبختانه استانداری تاکنون برنامه‌ها و یادواره‌های مختلفی در راستای گرامیداشت شهدا به ویژه زنان شهیده استان برگزار کرده است.

قوپرانلو گفت: اجرای دوره آموزشی تربیت مربی عفاف و حجاب، اجرای طرح تربیتی بهشت خانواده با رویکرد نقش تربیتی مادران شهدا، تهیه بانک اطلاعات شهدای زن و ایثارگر استان، چاپ کتاب، زندگینامه و خاطرات شهدای زن استان و... از جمله برنامه‌ها و اقدامات کمیته بانوان در این زمینه است.

وی ساخت مستند زندگی شهدای زن خراسان شمالی، اجرای همایش‌های متنوع با موضوعات زن و دفاع مقدس، ساخت انیمیشن، کلیپ و نماهنگ با موضوع زن و دفاع مقدس، اجرای طرح تحقیقی پژوهشی با موضوعات نقش خانواده‌های شهدا و ... را از دیگر برنامه‌های کمیته بانوان در کنگره شهدای استان عنوان کرد.

کد خبر 3027376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha