۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۵

با ترجمه رویا وکیلی منتشر شد؛

کتابی برای «غلبه بر افسردگی»/ این بیماری موجب سرافکندگی نیست

کتابی برای «غلبه بر افسردگی»/ این بیماری موجب سرافکندگی نیست

کتاب «غلبه بر افسردگی» نوشته سیما هینگورانی با ترجمه رویا وکیلی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «غلبه بر افسردگی» نوشته سیما هینگورانی به تازگی با ترجمه رویا وکیلی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نویسنده این کتاب یک دکتر روانشناس است که در مقدمه کتاب به این مساله اشاره کرده که قصد دارد به اطلاع خوانندگانش برساند که افسردگی یک بیماری جدی است که کودکان و بزرگسالان هم ممکن است به آن دچار شوند اما اگر به موقع به آن رسیدگی شود به شیوه ای موثر، درمان شدنی است. نویسنده این کتاب معتقد است باید بدانیم که افسردگی نتیجه اشتباهات شخصی نیست و چیزی نیست که به سادگی از آن رهایی پیدا کنیم. هینگورانی همچنین معتقد است افسردگی مساله ای نیست که موجب سرافکندگی فرد مبتلا بشود.

از نظر نویسنده این کتاب، بهترین راه برای درمان افسردگی، خودشناسی و عشق ورزیدن به خود است. هیچ دارویی نمی تواند افسردگی را از زندگی بزداید. تنها خود فرد مبتلا می‌تواند به خود کمک کند و باید در این زمینه به کارهایی که علاقه دارد بپردازد، از درخواست کمک واهمه نداشته باشد و به یاد داشته باشد که ناملایمات زندگی، دوستان او هستند نه دشمنانش.

کتاب «غلبه بر افسردگی» ۳ بخش کلی دارد که شامل فصول مختلف می‌شوند و به ترتیب عبارت اند از: «همه چیز درباره افسردگی»، «سازگاری» و «زمان مراجعه به روان شناس».

افسردگی چیست؟، علل افسردگی، نشانه‌ها و علایم افسردگی، چهره‌های گوناگون افسردگی عنوان مطالبی هستند که در فصل اول کتاب مطرح می‌شوند. در بخش دوم کتاب هم مطالبی چون افسردگی کودکی و نوجوانی، بحران میانسالی و افسردگی دوران سالخوردگی در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. مراجعه به روانشناس، افسردگی و داروهای ضدافسردگی و زندگی پس از درمان از جمله موضوعاتی هستند که بخش سوم کتاب در بر می‌گیرد.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

نایان ده ساله را یک متخصص اعصاب، پس از آن که او را مبتلا به اختلال کم توجهی _ بیش فعالی تشخیص داد به من ارجاع داد. کم توجهی _ بیش فعالی یک اختلال رفتاری رشدی عصبی است که معمولا در طول سال های پیش دبستانی و سال‌های نخست مدرسه بروز می‌کند. کودکان مبتلا به کم توجهی _ بیش فعالی در توجه کردن به موضوعات و کنترل رفتار خود دچار مشکل‌اند. بر اساس آمار، بین سه الی پنج درصد یا حدود دو میلیون کودک در ایالات متحده آمریکا به کم توجهی _ بیش فعالی مبتلا هستند.

اغلب نایان در حال جویدن ناخن‌هایش بود، و هر وقت در مدرسه یا خانه از او سوالی پرسیده می شد سکوت می‌کرد. مادرش متوجه شده بود که نایان در دستشویی گریه می‌کند. بچه‌ها در مدرسه نایان را مسخره می‌کردند و او در پیدا کردن دوست مشکل داشت. تشخیص دادم که نایان دچار افسردگی مرتبط با کم توجهی _ بیش فعالی است. گاهی علایم و نشانه‌های افسردگی چنان جزئی اند که تشخیص آن‌ها بسیار دشوار است. بعد از سپری شدن جلسات هفتگی، شاهد تغییرات رفتاری چشمگیری در او بودیم، هم در زمینه افسردگی و هم کم توجهی _ بیش فعالی.

این کتاب با ۲۱۶ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۲۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3028854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha