۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۲۰

در قالب رمانی با روایت چند لایه؛

کربلایی‌لو «سوگواری برای شوالیه‌ها» را به بازار نشر کشاند

کربلایی‌لو «سوگواری برای شوالیه‌ها» را به بازار نشر کشاند

رمان «سوگواری برای شوالیه‌ها» نوشته مرتضا کربلایی‌لو توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «سوگواری برای شوالیه‌ها» نوشته مرتضا کربلایی‌لو به تازگی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این رمان ساختاری داستان در داستان دارد و ابتدای آن به زمان حال مربوط می‌شود اما با توجه به همان ساختار داستان در داستان، به گذشته و حال می‌رود. به این ترتیب، وقتی داستان به شخصیتی می‌رسد، مخاطب با روایت و داستانی راجع به آن شخصیت روبرو می‌شود.

«من مجرم خانوم»، «زنی با چکمه ساق بلند سبز»، «چهره برافروخته» و «جیب‌های بارانی‌ات را بگرد» دیگر کتاب‌های داستانی هستند که پیش از این از مرتضی کربلایی لو توسط نشر ققنوس به چاپ رسیده‌اند.

در قسمتی از این رمان می خوانیم:

آخرین گروهی بودند که از تماشاخانه بیرون رفتند، فقط به این خاطر که معلمه از هیجان زدگی ناتالی دلشوره گرفته بود و لبش را می‌گزید که نکند اشتباه کرده بچه‌ها را به دیدن این باله آورده. برای همین از بردن بچه‌ها همراه با ازدحام خودداری کرد. مدیر سالن به رسم بدرقه تماشاچیان دم در ایستاده بود و سر می‌خماند و بابت افتخاری که با حضور مردم در باله نصیبش شده بود از ایشان قدردانی می‌کرد. حواسش بود که هنوز یک گروه از مدرسه در سالن هستند و بیرون نیامده‌اند. ایستاده بود تا ایشان هم بیرون بیایند. معلمه با دست‌هایش دو شانه ناتالی را که هنوز اشک می ریخت و از گریه به سکسکه هم افتاده بود گرفته بود. دم در که رسیدند مدیر باله با دیدن چهره به هم ریخته ناتالی خم شد و چانه دختر را گرفت و بالا آورد و از معلمه پرسید چه شده و معلمه هم گفت که زیادی تحت‌تاثیر سرنوشت تلخ ژولی واقع شده. برویم هواخوری خوب می‌شود و جای نگرانی نیست. مدیر در چهره ناتالی و در چشم هایش نگاه می کند و جملاتی مهرآمیز به او می گوید.

این کتاب با ۲۰۸ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۴۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3821001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha