توسط نشر ققنوس انجام شد؛

چاپ کتابی درباره آنچه سربازهای آمریکایی در ویتنام حمل می کردند

چاپ کتابی درباره آنچه سربازهای آمریکایی در ویتنام حمل می کردند

رمان «آنچه با خود حمل می کردند» اثر تیم اوبراین با ترجمه علی معصومی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی کتابفروشی ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان جنگی «آنچه با خود حمل می کردند» نوشته نویسنده آمریکایی تیم اوبراین، به تازگی با ترجمه علی معصومی توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نسخه اصلی این کتاب با نام «The Things They Carried» در سال ۱۹۹۰ به چاپ رسید و موجب شهرت نویسنده اش شد.

نویسنده این کتاب خود از سربازان آمریکایی در جنگ ویتنام بوده که این کتاب را براساس مشاهدات خود در ویتنام نوشته است. او این اثر خود را به همقطارانش در کمپ آلفا در ویتنام تقدیم کرده است. اوبراین همچنین در ابتدای کتاب اشاره کرده که: «این کتاب اثری است داستانی و، جز چند نکته انگشت شمار از زندگی نویسنده، همه رویدادها و نام ها و شخصیت های آن تخیلی هستند.»

تیم اوبراین به خاطر نوشتن این کتاب در سال ۲۰۱۳ برنده جایزه پریتزکر شد. این جایزه به برترین آثار نظامی ادبیات اعطا می شود و این نویسنده در ششمین دوره برگزاری آن برنده اش شد. اوبراین همچنین موفق شده جایزه کتاب ملی آمریکا را نیز از آن خود کند.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

آرواره اش در حلقش فرورفته بود، لب و دندان های بالایی اش نابود شده بود، یک چشمش بسته بود، چشم دیگرش سوراخی به شکل ستاره بود، ابروهایش مانند ابروهای زنان نازک بود، بینی اش سالم مانده بود، در نرمه یکی از گوش ها بریدگی کوچکی دیده می شد، موهای سیاه و تمیزش رو به بالا در جهت مخالف خواب در پشت جمجمه جمع شده بود، پیشانی اش کمی کک و مک داشت، ناخن هایش تمیز بود، پوست گونه چپش به صورت سه باریکه پاره پاره به عقب برگشته بود، گونه راستش صاف و بی مو بود، پروانه ای روی چانه اش نشسته بود، گردنش تا روی ستون مهره ها از هم باز شده بود و خون غلیظ و درخشنده ای از آن جاری بود و همین زخم بود که او را کشته بود. در وسط کوره راه به پشت افتاده بود، مردی لاغر، مرده، و تقریبا جوان و ظریف. پاهایی استخوانی، میان تنه ای باریک، و انگشت هایی کشیده و خوش حالت داشت...

این کتاب با ۲۶۴ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۴۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 2979663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha