۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۴۸

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی تاکید کرد:

صندوق منابع طبیعی از طرح‌های این حوزه حمایت کند

صندوق منابع طبیعی از طرح‌های این حوزه حمایت کند

بجنورد - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: صندوق منابع طبیعی باید از طرح‌های این حوزه شامل طرح‌های جنگل، مرتع و آبخیزداری حمایت کند.

رضا باغبان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر مساحت حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان شمالی دو میلیون و ۳۳هزار و ۳۶ هکتار است که یک میلیون و۴۰۰ هکتار آن مرتع، ۱۸۳ هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار را جنگل‌ها تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به برخی مشکلات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی، نیروهای حفاظتی، سختی کار کارکنان و تکمیل نبودن چارت سازمانی از مهم‌ترین مشکلات این اداره کل است.

باغبان همچنین از افزایش دو برابری اعتبارات مصوب استانی اداره کل منابع طبیعی استان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال اعتباری بالغ بر۸۶ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال برای این اداره کل در استان تصویب شد که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

به گفته وی این در حالی است که اعتبارات مصوب ملی برای این اداره کل در سال جاری، شش میلیارد و۶۵۰ میلیون ریال با رشد ۱.۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.

باغبان همچنین افزود: حفظ منابع طبیعی نیازمند انتخاب رویکردی جامع و سیستمی در مدیریت واحدهای عکس العمل هیدرولوژی و روابط متقابل اجزای مختلف سیستم آبخیز است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بر حمایت صندوق منابع طبیعی از طرح‌های جنگل، آبخیز و مرتع تاکید کرد و گفت: باید این صندوق توسط بهره برداران منابع طبیعی تشکیل و برای مباحث منابع طبیعی مورد استفاده قرار بگیرد.

کد خبر 3031155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha