۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۴۵

طی ۹ ماهه نخست امسال؛

۱۷۲ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی خراسان شمالی وارد شد

۱۷۲ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی خراسان شمالی وارد شد

بجنورد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: طی ۹ ماهه امسال ۱۷۲ میلیارد تومان خسارت ناشی از سیلاب و خشکسالی به بخش کشاورزی استان وارد شد.

عبدالله یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به افزایش ریسک خطر پذیری در اثر شرایط طبیعی و اقلیمی و تداوم مخاطرات متعدد و وقوع خشکسالی، سرمازدگی، سیل، طوفان، آفات و امراض و توجه به اهمیت پایداری تولید و تامین امنیت غذایی و بخش کشاورزی دروزارت جهاد کشاورزی اداره کل مدیریت بحران ومخاطرات بخش کشاورزی زیر نظر معاونت برنامه ریزی و امور ا قتصادی تشکیل شده است.

وی افزود: واحد استانی این ساختار در سازمان جهاد کشاورزی استان نیز تحت عنوان اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات کشاورزی در حال تشکیل است.

یوسفی با اشاره به خسارت ۱۷۲ میلیارد تومانی وارده به بخش کشاورزی ناشی از خشکسالی و سیلاب در خراسان شمالی گفت: مجموع خسارت‌های وارده در طول سال زراعی گذشته ۱۹۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: محصولات و اراضی زراعی و باغی، منابع آبی، تاسیسات زیربنایی، بخش‌های دام و طیور دچار خسارت شدند.

یوسفی همچنین بیشترین خسارت وارده به بخش زراعی استان را ناشی از خشکسالی دانست و گفت: بیشترین خسارت سرمازدگی به بخش باغی و خسارت ناشی از سیل به تاسیسات زیربنایی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خصوص راهکارهای جبران خسارت در استان توضیحاتی داد و افزود: شناسایی نقاط آسیب پذیر، توسعه پوشش بیمه‌ای بخش کشاورزی در استان، پیگیری تامین بار مالی امهال تسهیلات و ... از جمله این راهکارها است.

وی اظهار کرد: باتوجه به جمع بندی انجام شده براساس مصوبه کارگروه های در سال جاری مجموع تسهیلات قابل امهال به مبلغ  ۳۲۲ میلیارد تومان و بار مالی تسهیلات قابل امهال برابر ۷۹ میلیارد تومان و تعداد بهره برداران دریافت کننده تسهیلات نیز ۳۰ هزار و ۵۶۸ نفر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از ۳۴ درصد جمعیت ۹۱۷هزارنفری خراسان شمالی دربخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 3032195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha