۶ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۲۷

مریم نشیبا به جشنواره مادران و پدران قصه‌گو می‌رود

مریم نشیبا به جشنواره مادران و پدران قصه‌گو می‌رود

مریم نشیبا، گوینده برنامه«شب یه خیر کوچولو» به دومین جشنواره مادران و پدران قصه‌گو که در اهواز برگزار می‌شود می‌رود.

مجتبی گهستونی، دبیر و سخنگوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان (تاریانا) در گفتگو با خبرنگار مهر به اهداف برگزاری جشنواره پدران و مادران قصه‌گو، اشاره و بیان کرد: قصه‌ها بخش مهمی از میراث فرهنگی یک سرزمین را تشکیل می‌دهند که سینه به سینه از پدران به نسل حاضر رسیده‌اند و نوجوان و جوان امروز باید قصه‌ها را بشناسد و در حفظ آن کوشا باشد. از سوی دیگر، مادر و پدرها، نقش بسیار مهمی در انتقال قصه‌ها به نسل جوان دارند. پدری و مادری که خود قصه را نمی‌شناسد و زمان نمی‌گذارد تا برای کودکش داستان بگوید چگونه می‌تواند راوی فرهنگ و ادبیات شفاهی سرزمین خود باشد؟

به گفته این فعال میراث فرهنگی، هدف از برگزاری جشنواره پدران و مادران قصه‌گو که در سطح استان خوزستان و استان‌های همجوار برگزار می‌شود، معرفی ورواج فرهنگ قصه‌گویی، جمع‌آوری و حفظ بخشی ازسنت‌های شفاهی برای آیندگان و ترغیب و تشویق عموم مردم به پاسداشت ازمیراث فرهنگی کهن خود است.

گهستونی از حضور مریم نشیبا، قصه‌گوی قدیمی و گوینده برنامه رادیویی«شب به خیر کوچولو» خبر داد و گفت: بسیاری از پدران و مادران امروز با صدای مریم نشیبا خاطره دارند بگدریم از این‌که او هنوز هم برای بچه‌ها قصه می‌گوید و کودکان هم او را می‌شناسند. علاوه بر این، علی خانجانی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و طاهره گرمسیری هم به اهواز می‌آیند.

دومین جشنواره مادران و پدران قصه‌گو، دهم بهمن ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در سینما هلال اهواز برگزار می‌شود.

کد خبر 3033535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha