۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۲۷

در نشست ویژه شهر کتاب؛

پنجره‌ای به ادبیات تطبیقی ایران و روسیه گشوده می‌شود

پنجره‌ای به ادبیات تطبیقی ایران و روسیه گشوده می‌شود

نشست بررسی تطبیقی ادبیات ایران و روسیه روز یکشنبه ۱۱ بهمن در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، نشست ویژه هفته آینده مرکز فرهنگی شهر کتاب، با موضوع ادبیات تطبیقی ایران و روسیه روز یکشنبه ۱۱ بهمن برگزار می شود.

ادبیات ایران و روسیه جایگاه عمیق و تاثیرگذاری در ادبیات جهان دارند. شاعران نامداری چون فردوسی، حافظ، مولوی، خیام، سعدی و عطار از ایران و نویسندگان برجسته‌ای چون چخوف، تولستوی، داستایوفسکی، گوگول و بولگاکف از روسیه برخاسته‌اند. با این‌که در سه دهه‌ گذشته، روابط فرهنگی و ادبی میان ایران و روسیه همواره رو به گسترش بوده و گفت‌وگوهای ادبی ارزشمندی شکل گرفته است اما هنوز شناخت متقابل از تحولات ادبی در سه دهه‌ گذشته در دو کشور مطلوب نیست و شایسته است که تلاش‌های بیشتری برای بررسی مشترکات فرهنگی و ادبی دو کشور انجام شود.

در سال ۲۰۱۵ ایران مهمان ویژه‌ نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو بود و در سال ۲۰۱۶ روسیه مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود و قرار است که مراودات فرهنگی میان دو کشور گسترش پیدا کند.

 نشست ویژه‌ شهرکتاب روز یکشنبه ۱۱ بهمن از ساعت ۱۵ به بررسی تطبیقی ادبیات ایران و روسیه اختصاص دارد که با حضور زهرا محمدی، آبتین گلکار، ناتالیا تربیوا، یوگینیا نیکیتنکو، بولات فتکولین، ناتالیا تلسنوا و جمعی از استادان و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های روسیه و استادان و دانشجویان زبان و ادبیات روسی دانشگاه‌های ایران در مرکز فرهنگی شهر‌ کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

ورود به این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 3035139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha