۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۲۰

به مناسبت دهه مبارک فجر؛

۶۷ پروژه گازرسانی روستایی در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

۶۷  پروژه گازرسانی روستایی در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

سنندج- مدیرعامل شرکت گاز کردستان از بهره برداری ۶۷ پروژه گازرسانی با هزینه ای معادل ۲۶۱ میلیارد ریال در ایام دهه مبارک فجر امسال در این استان خبر داد.

سید امیر رضوی درگفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: این تعداد پروژه گازرسانی به ۶۷ روستا، ۱۳ واحد صنعتی و کشاورزی و ۴ پروژه مسکن مهر در سطح استان را شامل می شود.

وی عنوان کرد:  در ایام دهه فجر ساکنان یک روستا در شهرستان بانه، سه روستا در شهرستان بیجار، ۲۴ روستا در شهرستان دیواندره، ۶ روستا در دهگلان، دو روستا در کامیاران، ۲۲ روستا درشهرستان سقز، هشت روستا در سنندج، از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

وی  به گازرسانی به ۱۳ واحد صنعتی و کشاورزی استان در ایام  دهه مبارک فجر نیز اشاره کرد و گفت: در این ایام گازرسانی به چند مورد مرغداری و کارخانه آسفالت دیواندره، هتل لاله بانه، ۲ مورد کوره آجر پزی درشهرستانهای سنندج و بیجار و کارخانه بتون سنندج به بهره برداری می رسد.

وی  به افتتاح ۴ پروژه مسکن مهر در سطح استان در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱ مورد پروژه مسکن مهر متعلق به تعاونی مسکن جهاد کشاورزی ۲۴۰ واحدی در سنندج، یک موردپروژه مسکن مهر در قروه با ۲۸۵ اشتراک، یک پروژه در شهر سریش آباد با ۱۳۶ مشترک، یک پروژه مسکن مهر واقع در بلوار حبشی در شهرستان بانه با ۶۷۲ مشترک، به بهره برداری می رسند که مجموع خانوار های تحت پوشش، تعداد ۱۳۳۳ خانوار می باشد.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان، در ادامه سخنان خود با اشاره به بهره برداری ۶۷ روستا در ایام دهه فجر امسال در استان، گفت: تا پایان دهه فجر شمار روستاهای گازدار استان به ۹۸۴ روستا افزایش می یابد.

وی بیان کرد: با احتساب روستاهای قابل بهره برداری در دهه فجر امسال، تعداد روستاهای گازدار شده در سال جاری در سطح استان به ۱۰۶ روستا خواهد رسیدکه ۳۹ پروژه گازرسانی روستایی آن در هفته دولت صورت گرفته است.

 رضوی همچنین با اشاره به اینکه از مجموع ۲۹ شهر استان کردستان اکنون ساکنان ۲۸ شهر از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، افزود: با افتتاح پروژه گازرسانی به شهر اورامان تخت در هفته دولت امسال، شمار شهرهای برخوردار از گاز طبیعی به ۲۸ شهر افزایش یافته وتنها شهر باقیمانده شهر چناره از توابع شهرستان مریوان که در محدوده سد در دست احداث آن منطقه قرار گرفته، تمامی شهرهای استان گازدار بوده و با بهره مندی بالاتر از ۹۵ درصد این استان جزء استان های سبز قرار گرفته است.

وی بیان کرد: اکنون ۱۶۵۱ واحد صنعتی استان گازدار است که در پایان دهه فجر این تعداد به حدود یک هزار و ۶۶۴ مورد افزایش می یابد.

کد خبر 3038226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha