۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۴۵

ظریف، کری و اسنودن در میان نامزدهای جایزه صلح نوبل

ظریف، کری و اسنودن در میان نامزدهای جایزه صلح نوبل

یک رسانه غربی از وزیران امور خارجه ایران و آمریکا و افشاگر اسناد محرمانه وزارت خارجه آمریکا به عنوان نامزدهای اصلی دریافت جایزه صلح نوبل یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ادوارد اسنودن»، مذاکره کنندگان صلح کلمبیا، ساحل نشینان یونان به دلیل کمک به مهاجران سوری به همراه «جان کری» و «محمد جواد ظریف» در میان نامزدهای اصلی دریافت جایزه صلح نوبل قرار دارند.

رویترز در ادامه می نویسد: نام مذاکره کنندگان هسته ای ایران و آمریکا را به دلیل نقشی که در به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای داشتند را نیز باید به لیست نامزدهای جایزه نوبل اضافه کرد.

نام کری و ظریف به دلیل نقش آنها در به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای ایران در میان نامزدهای اصلی دریافت جایزه صلح نوبل قرار گرفته است و البته رویترز در گزارش خود بطور مستقیم اشاره ای به نام ظریف و کری نکرده است. در میان مذاکره کنندگان ایرانی و آمریکایی افراد سرشناس دیگری همچون «علی اکبر صالحی» و «ارنست مونیز» نیز حضور داشتند. 

«کریستیان برگ هارپویکن» رئیس موسسه تحقیقات صلح در شهر اسلو در مورد نامزدهای دریافت جایزه صلح نوبل می گوید: ممکن است در نهایت برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۱۶ ادوارد اسنودن باشد. افشاگری های وی نقش موثر داشته اند.

این وضعیت در حالی است که آمریکا علیه اسنودن اعلام جرم کرده و ۹۳۰ هزار دلار نیز برای وی جایزه تعیین شده است.

کد خبر 3039598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha