۱۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۴۸

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

جامعه نیازمند اصلاح فرهنگی و اجتماعی است/ تلاش برای خودسازی

جامعه نیازمند اصلاح فرهنگی و اجتماعی است/ تلاش برای خودسازی

بجنورد - مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: شرایط و وضعیت جامعه امروزی نشان می دهد که جامعه نیازمند اصلاح فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت سالاری مکی پیش از ظهر امروز در نشست با اولیای طلاب افزود: اصلاح جامعه از نظر فرهنگی و اجتماعی نیازمند تلاش همگانی به ویژه طلاب و خانواده های آنان است.

وی اظهار کرد: طلاب باید با خودسازی و تهذیب نفس، الگوی سبک زندگی اسلامی برای خود و سایر اقشار جامعه باشند.

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به برنامه‌های آموزشی و تهذیبی طلاب خواستار همکاری اولیاء طلاب با مدارس دینی شد و گفت: تلاش برای تربیت فرزند بر اساس آموزه های قرآنی از وظایف مهم خانواده است که باید به آن توجه شود.

وی اظهار کرد:  همکاری اولیاء طلاب با مدارس می تواند در راستای ارتقاء سطح علمی و فرهنگی آنان تاثیرگذار باشد و این مهم نیازمند توجه ویژه والدین به فرزندان است.

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تحصیل فرزندان در حوزه های علمیه را برکتی برای خانواده ها و نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: حضور و تحصیل فرزندان شما در مدارس علمیه، حرکت در مسیر سربازی حضرت صاحب الزمان(عج) است.

وی خواستار حمایت معنوی و عاطفی والدین از فرزندان طلبه شد و گفت: والدین علاوه بر حمایت ها معنوی طلاب در خصوص تشویق و راهنمایی آنان در زمینه های آموشی و اخلاقی نیز به آنان کمک کنند.

حجت الاسلام سالاری مکی اظهار امیدواری کرد که طلاب جوان با فراگیری علوم اسلامی، برای مردم و جامعه منشاء خدمات خیر و موثری باشند.

 

کد خبر 3041939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha