۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۱۷

به بهانه مبازه با طالبان؛

آمریکا به ولایت «هلمند» افغانستان نیرو اعزام می کند

آمریکا به ولایت «هلمند» افغانستان نیرو اعزام می کند

ارتش آمریکا اعلام کرد تصمیم برای اعزام نیرو به هلمند با هدف آموزش نیروهای افغان برای دفع حملات طالبان اتخاذ شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، «مایکل لوهورن» سخنگوی نیروهای آمریکا در افغانستان از اعزام صدها نیروی نظامی آمریکا به ولایت جنوبی هلمند خبر داد.

 ادعا می شود که این تصمیم با هدف پشتیبانی از نیروهای افغان در جنگ علیه طالبان اتخاذ شده است. به این ترتیب، تا پایان ماه میلادی جاری (فوریه) نیروی پشتیبانی ارتش آمریکا به هلمند اعزام خواهد شد.

اما ظاهرا علیرغم نبردی که اخیرا بین نیروهای ویژه آمریکایی مستقر در هلمند و طالبان صورت گرفته، نیروهای تازه نفس قرار نیست در جنگ حضور مستقیم داشته باشند و نقش آنها آنطور که ادعا می شود به ارائه آموزش به نیروهای افغان محدود خواهد شد.

نکته دیگر آنکه قرار نیست با اتخاذ این تصمیم، شمار نظامیان آمریکایی که در حال حاضر در افغانستان به سر می برند و تعداد آنها به ۹۸۰۰ نفر می رسد، افزایش یابد بلکه نیروهای پشتیبان که ممکن است تعداد آنها به ۸۰۰ نفر هم برسد از همان نیروهایی که هم اکنون در این کشور به سر می برند، انتخاب خواهند شد.

خبر اعزام نیروی پشتیبان به ولایت هلمند در حالی اعلام می شود که چندی پیش «جان کمپل» فرمانده آمریکایی نیروهای خارجی در افغانستان از امکان حضور طولانی تر نظامیان آمریکایی در افغانستان خبر داد و گفت: به نظر می رسد با وجود تهدید داعش و طالبان در افغانستان سالهای بیشتری در این کشور بمانیم.

این در حالی است که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را پایان سال میلادی ۲۰۱۷ اعلام کرده بود.

کد خبر 3047200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha