۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۰۷

مختارپور مطرح کرد؛

حركت در مسير قانونی متضمن تثبيت امور نهاد کتابخانه هاست

 حركت در مسير قانونی متضمن تثبيت امور نهاد کتابخانه هاست

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دیدار با کتابداران گیلانی با اشاره به اهتمام مجموعه در رفع مشكلات كتابداران، حركت در مسير قانوني را متضمن تثبيت امور نهاد دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد در بيست و يكمين سفر استانی خود، سه شنبه 20 بهمن با کتابداران استان گیلان دیدار و گفتگو کرد..

مختارپور در اين ديدار سخنان خود را با بيان فرازي از حكمت سی و یکم نهج البلاغه آغاز كرد و با اشاره به این حكمت، در تعريف ايمان، بيان كرد: امام علي(ع) ايمان را بر چهار ستون استوار می داند؛ «الْإِیمَانُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ: عَلَى الصَّبْرِ، وَالْیَقِینِ، وَالْعَدْلِ، وَالْجِهَادِ»؛ صبر، یقین، عدل و جهاد. «صبر» به عنوان اولين ستون ايمان،‌ بر چهار قسم شامل،‌ شوق، هراس، زهد و انتظار است.

وی افزود: آن حضرت در تبيين «شوق»، می فرمايند، «فَمَنِ اِشْتَاقَ إِلَى اَلْجَنَّةِ سَلاَ عَنِ اَلشَّهَوَاتِ»، آنكه اشتياق بهشت يابد، شهوت هايش به سردى مي گرايد؛ با اين اوصاف،‌ متعلق شوق،‌ بهشت است؛‌ كسی كه در صدد دستيابی به نعمت هايي است، بايد از اموري دوری بجويد. در تعريف «هراس»، دومين ستون صبر، آمده است: «وَ مَنْ أَشْفَقَ مِنَ اَلنَّارِ اِجْتَنَبَ اَلْمُحَرَّمَاتِ»، آنكه از آتش بهراسد، از محرمات دورى مي كند؛ فرق بين شهوات و محرمات اينست كه شهوات، تمامی چيزهايی است كه شخص را از مسير طاعت،‌ عبادت و يا خدمت به خلق خدا باز مي دارد. بنابراين، اگر كسی شوق بهشت دارد، نبايد تنها به ترك محرمات اكتفا كند.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ادامه گفت: «زهد»،‌ سومين پايه «صبر» است؛ امام علی (ع) در تعريف اين ركن می فرمايند، «وَ مَنْ زَهِدَ فِي اَلدُّنْيَا اِسْتَهَانَ بِالْمُصِيبَاتِ»، آنكه در دنيا زهد ورزد، مصيبت ها را ساده می انگارد؛ وقتی دنيا براي كسی بزرگ باشد،‌ مصيبت ها هم در نظرش بزرگ می نمايد؛‌ برای مثال از دست دادن يك موقعيت شغلی، ضربه مهيبی برای فرد خواهد بود. «انتظار»،‌ آخرين ركن «صبر» است؛ حضرت در تبيين آن می فرمايند، «وَ مَنِ اِرْتَقَبَ اَلْمَوْتَ سَارَعَ إِلَى اَلْخَيْرَاتِ »، آنكه مرگ را منتظر باشد، در نيكی ها شتاب كند.

 حركت در مسير قانوني متضمن تثبيت امور نهاد است

مختارپور در بخش ديگری از سخنان خود ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت فعلی نهاد کتابخانه ها به مشکلات و مسائل درون و برون سازمانی مجموعه، اشاره كرد.

وي با تأكيد بر التزام نهاد به حركت در مسير قانوني،‌ به جريان تصويب ماده 64 اشاره کرد و افزود: اصلاح امور نهاد،‌ تنها با به كارگيری شيوه های قانونی صورت می پذيرد؛ حركت در مسير قانونی متضمن تثبيت امور نهاد است.

مختارپور با اشاره به اهتمام مجموعه در رفع مشكلات همكاران و ضرورت حركت در مسير بهبود، بيان كرد: تا امروز بيش از 40 هزار و 300 ايميل از سوی همكاران كتابدار،‌ دريافت شده است؛‌ بنده تمامی اين ايميل ها را مطالعه و برای پيگيري به معاونين و مديران ارجاع داده ام. وی همچنين با اشاره به ضرورت ارتقاء دانش سازمانی همكاران،‌ طرح درخواست های منطقی از سوی آنان را يادآور شد.

دبيركل نهاد كتابخانه های عمومی كشور در این نشست از اعمال مزايای مربوط به بدی آب و هوا،‌ اتمام بررسی شرح وظایف و نمودار سازمانی جهت ارائه به هیات امنای نهاد برای تصویب، بازنگری آيين نامه انتخاب روسا و مسئولين و اجرای آن از ابتدای سال 95 خبر داد. 

گفتنی است، بمنظور تحقق وعده دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها مبنی بر سفر به تمامی استان‌های کشور برای  دیدار با کتابداران؛گيلان، بيست و يكمين مقصد وی برای بازدید بود.

کد خبر 3048317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha