۲۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تأکید کرد:

لزوم استفاده از زبان هنر در معرفی شخصیت حضرت زینب (س)

لزوم استفاده از زبان هنر در معرفی شخصیت حضرت زینب (س)

زنجان- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به استفاده از زبان و ذوق هنری جوانان و استفاده از استعدادهای هنری در معرفی شخصیت حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: این بررسی‌ها نباید محدود به دوره خاصی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت سید حسین شاهمرادی شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره شکوه شکیبایی در محل فرهنگسرای امام خمینی (ره) شهر زنجان افزود: پیامبر اکرم (ص) به‌عنوان الگوی نمونه برای انسان‌ها هستند.

وی ائمه اطهار و معصومین را به‌عنوان الگوی اساسی برای آحاد افراد جامعه عنوان کرد و  اظهار کرد: یکی از الگوهای نمونه حضرت زینب (س) هستند که رفتار و سیره ایشان برگرفته از رفتار و منش حضرت زهرا (س) است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: هدف همه ائمه معصومین (ع) احیای دین اسلام و فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر بود، و درواقع هدف ائمه یکسان بود و ما وظیفه‌داریم که از آنها الگوبرداری کنیم

حجت‌الاسلام شاه مرادی افزود: حضرت زینب (س)یک شخصیت بی‌نظیر در کل عالم خلقت است چراکه آن حضرت در محضر حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) رشد کرده و تبدیل یک الگو برای تمام جهانیان شده است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در رابطه با نام‌گذاری جشنواره به‌عنوان شکوه شکیبایی، افزود: حضرت زینب (س) ابعاد و زوایای مختلف تربیتی دارد که ازجمله صبر و تحمل و تصمیمات درست در یک مقطع تاریخی مهم بوده است البته زندگی آن حضرت ابعاد دیگری هم دارد.

حجت‌الاسلام شاهمرادی بابیان اینکه شکیبایی حضرت زینب(س) در تمام طول عمرشان وجود داشته، افزود: در تاریخ از زندگی ایشان اطلاعات زیادی وجود ندارد ولی همان اطلاعات که به‌دست ما رسیده است می‌تواند بهترین الگو برای زیستن باشد.

وی لزوم تبیین جایگاه و شخصت حضرت زینب (س) را در جامعه مورد تأکید قرارداد و افزود: جای بسی تأسف دارد که نه تنها مردم بلکه تحصیل‌کردگان و حتی طلبه‌های اطلاعات کافی از جایگاه و شخصیت این بانوی بزرگ ندارند.

حجت‌الاسلام شاه مرادی افزود: جشنواره شکوه شکیبایی حرکت واجب، لازم و خوبی برای شناخت هرچه بیشتر شخصیت و جایگاه حضرت زینب (س) بوده است و این حرکت باعث می‌شود جوانان ترغیب شده و شعرها، نوشته هاوآثار هنری را در باب مقام و شخصیت آن حضرت خلق کنند.

وی گفت: حضرت زینب (س) درزمینه‌های مختلف شخصیتی ویژگی‌های بارز دارند و تنها نقش حضرت زینب (س) در زنده نگه‌داشتن دین اسلام به واقعه کربلا محدود نمی‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: حضرت زینب (س) در سنین کودکی مادر بزرگوار خود را از دست دادند و باید مطالعاتی در ابعاد مختلف زندگی ایشان ازجمله همسرداری، فرزند داری در جامعه تبیین شود.

حجت‌الاسلام شاهمرادی بر استفاده از ذوق هنری جوانان و استفاده از استعدادهای هنری در معرفی شخصیت حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: این بررسی‌ها نباید محدود به مقطع خاص و یا یک جشنواره شود.

وی ابراز کرد: نقش حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا مثال‌زدنی است و درزمینه معرفی این بخش از زندگی حضرت زینب (س) کارهای خوبی انجام‌شده است ولی باید تلاش کنیم در سایر ابعاد شخصیتی ایشان را نیز به جامعه معرفی کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی  کشور بر لزوم استفاده از استعدادها و ظرفیت‌های هنری در معرفی مقام و شخصیت حضرت زینب (س) تأکید کرد.

حجت‌الاسلام شاهمرادی بر لزوم توسعه جشنواره‌ها در حوزه ائمه اطهار و شخصیت‌های بزرگ دینی را در مناطق مختلف کشور مورد تأکید قرارداد و گفت: باید در کنار برگزاری جشنواره‌ها در حوزه دین و ائمه معصومین در داخل کشور نسبت به برگزاری این جشنواره‌ها در خارج از کشور نیز اقدام کنیم.

کد خبر 3048622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha