۷ فروردین ۱۳۸۵، ۱۶:۳۸

"پلنگ صورتي" همچنان صدرنشين بازار جهاني سينما است

فيلم سينمايي "پلنگ صورتي"، با پشت سر گذاشتن رقيب قدرتمندي چون "مأمور نفوذي"، با فروشي معادل يازده ميليون دلار براي سومين هفته متوالي صدرنشين جدول جهاني سينما شد.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، نسخه جديد "پلنگ صورتي" با بازي استيو مارتين در نقش بازرس كلوزو در واقع بازسازي نسخه سال 1964 بليك ادواردز است. اين فيلم در هفته گذشته در هشت منطقه جديد روي پرده رفت و با فاصله‌اي تقريباً يك ميليون دلاري با نزديكترين رقيب خود موفقترين فيلم هفته در خارج از مرزهاي ايالات متحده و كانادا لقب گرفت. "پلنگ صورتي" تا امروز در بازار جهاني 61 ميليون دلار فروخته است.

درام "مأمور نفوذي" با موضوع اصلي سرقت از بانك هم همزمان با اكران در منطقه امريكاي شمالي، در 18 نقطه جهان روي پرده رفت و توانست با فروشي 10 ميليون دلاري، در هفت منطقه صدرنشين جدول فروش شود. "مأمور نفوذي" كه پنجمين همكاري مشترك دنزل واشينگتن در مقام بازيگر و اسپايك لي در مقام كارگردان است، در بريتانيا با 2/3 ميليون دلار، در آلمان با 3/2 ميليون دلار و در اتريش، يونان، هلند، بخش آلماني‌زبان سوئيس و برزيل در صدر قرار گرفت و در مكزيك با فروشي 820 هزار دلاري، بهترين فيلم كارنامه واشينگتن ـ لي شد.

"وي را به نشانه انتقام بگير" هم در دومين هفته اكران جهاني خود از نمايش در 24 منطقه حدود 5/5 ميليون دلار به حساب برادران واچوسكي، خالقان سه‌گانه بسيار موفق "ماتريكس"، واريز كرد. در اين فيلم ناتالي پورتمن نقش يك تروريست را بازي مي‌كند. مجموع فروش جهاني "وي را به نشانه انتقام بگير" تا امروز به مرز 18 ميليون دلار رسيده است.

"كوهستان بروكبك" به كارگرداني آنگ لي و بازي هيث لجر و جيك گيلنهال در نقش‌هاي اصلي پس از موفقيت نسبي در مراسم اسكار و كسب سه مجسمه طلايي، هفته گذشته از اكران در بازار جهاني چهار ميليون دلار ديگر به جيب زد و مجموع فروش خود را به رقم شگفت‌انگيز 83 ميليون دلار رساند. "كاپوتي" ديگر فيلم اسكاري است كه اين هفته روي پرده سينماهاي 37 كشور بود و مجموع فروش آن به 14 ميليون دلار رسيد. "غرور و تعصب" هم در مجموع تا امروز 76 ميليون دلار فروخته است.
کد خبر 305935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha