۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۵، ۱۱:۱۸

حميد رضا آصفي در واكنش به سخنان نيكلاس برنز :

آمريكا منشور صلح و امنيت جهاني را به بيراهه كشانده است

آمريكا منشور صلح و امنيت جهاني را به بيراهه كشانده است

سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: سياست خارجي آمريكا فاقد منطق است و دولت آمريكا براي پيشبرد اهدافش زبان تهديد و ارعاب حتي به همپيمانان خود را در پيش گرفته است.

به گزارش خبرگزاري"مهر"، حميد رضا آصفي سخنان نيكلاس برنز در پايان نشست پاريس را نشانه بحران در سياست خارجي آمريكا توصيف كرد.

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان تصريح كرد: آمريكا امروز در داخل با بحران مواجه است و تلاش دارد اين بحران را از داخل آمريكا به نقاط مختلف جهان منتقل كند و با ايجاد هرج و مرج بين المللي سرپوش گذاشتن بر مشكلات داخلي اش را دنبال مي كند.

دكتر آصفي اضافه كرد: آمريكا تلاش دارد سياست هاي نامعقول خود را به كليه اعضاي جامعه جهاني تعميم دهد و منشور صلح و امنيت بين المللي را به بيراهه كشانده است.

سخنگوي وزارت امور خارجه با قلدرمابانه توصيف كردن سخنان معاون وزير خارجه آمريكا گفت: در موضوع هسته اي روشن شده است كه آمريكا اعتماد بين المللي را كاملا از دست داده و با قلدر مابي، زورگوئي و تحقير متحدان خود ، در صدد تحميل سياست هاي خويش است.

آصفي تاكيد كرد: موضوع هسته اي ايران هيچ راه حلي جز راه حل ديپلماتيك ندارد و جمهوري اسلامي ايران از كليه تصميمات و اقدامات در اين زمينه استقبال مي كند.

سخنگوي وزارت امور خارجه خاطر نشان ساخت: از استيفاي حقوق مسلم خود براي استفاده صلح آميز از دانش هسته اي چشم پوشي نمي كنيم و تهديدهاي پوشالي آمريكا در اراده جمهوري اسلامي ايران خللي وارد نخواهد كرد.

کد خبر 320742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha