۱۴ تیر ۱۳۸۵، ۱۲:۰۲

/ 22 لغايت 31 تير ماه جاري در مصلاي تهران /

نخستين نمايشگاه پوشاك ملي - اسلامي برگزار مي شود

نخستين نمايشگاه عرضه الگوها ، طرح ها و پوشاك زنانه ملي و اسلامي به منظور ترويج حجاب و اشاعه فرهنگ فاطمي توسط بنياد تعاون نيروي انتظامي و با همكاري وزارت بازرگاني برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر ، سردار حميد رضا منيري امروز طي يك نشست مطبوعاتي با تشريح جزئيات برپايي نخستين نمايشگاه پوشش اسلامي " ريحانه " ، گفت: تهاجم فرهنگي دشمن به ويژه در زمينه نوع پوشش و اشاعه بدحجابي يكي از مشكلات جامعه امروز است كه با فرهنگ ملي و ديني ايرانيان سازگاري ندارد. زيرا ايرانيان حتي از قبل اسلام از لباس هاي پوشيده استفاده مي كردند.

وي با اشاره به همكاري وزارت بازرگاني و صدا و سيما در برگزاري اين نمايشگاه ، افزود: ترويج فرهنگ حجاب و عفاف و اشاعه فرهنگ فاطمي ، ارائه الگوها و طرح هاي لباس ملي و اسلامي و عرضه پوشاك اسلامي متنوع با كيفيت و قيمت مناسب از جمله اهداف برپايي نمايشگاه ريحانه است.

مديرعامل بنياد تعاون ناجا در ادامه با اشاره به اعتراض هاي بانوان جامعه نسبت به نبود پوشاك مناسب در بازار ، اظهار داشت: بسياري از بانوان جامعه معترضند كه در سطح شهر مكاني براي عرضه پوشش هاي مناسب با قيمت نازل وجود ندارد و در اغلب موارد بايد با قيمت گزاف يك مانتو يا چادر خوب را تهيه كرد ، لذا در اين نمايشگاه سعي شده ضمن توجه به تنوع پوشاك با قيمت مناسب عرضه شود.

منيري اضافه كرد: به طور مثال چادر يا مانتوي مناسبي كه در بازار با قيمت 30 تا 45 هزار تومان فروخته مي شود در نمايشگاه ريحانه مي توان با 10 تا 15 هزار تومان خريداري كرد.

وي تنوع ، ارائه طرح هاي زيبا و جذاب ، كيفيت و قيمت مناسب و حضور طراحان در كنار توليد كنندگان و فروشندگان را از ويژگي هاي نمايشگاه ريحانه عنوان و تصريح كرد: در اين نمايشگاه 5 نوع پوشش اعم از روسري ، مانتو، چادر ، شلوار و مقنعه عرضه مي شود.

به گفته مديرعامل بنياد تعاون ناجا ، در حاشيه اين نمايشگاه با همكاري سازمان ميراث فرهنگي ، موزه انواع پوشش و لباس اقوام مختلف ايراني نيز برپا خواهد شد و مراجعه كنندگان با پوشاك اقوام مختلف نيز آشنا مي شود.

وي يادآور شد: تمام اقوام ايراني از يك پوشش سنتي و بومي برخوردارند اما متاسفانه به غير از چادر ما هيچ پوشاك ملي مردانه يا زنانه نداريم كه البته اميدواريم برگزاري اين نمايشگاه در رسيدن به اين هدف نيز كمك كند.

منيري تصريح كرد: اين نمايشگاه براي نخستين بار از 22 تا 31 تيرماه جاري در مصلي تهران به مدت 10 روز برپا خواهد شد و ساعت بازديد نيز از 9 صبح تا 12 و از 16 تا 23 بعدازظهر خواهد بود و در آينده نمايشگاه ريحانه در ديگر شهرها برپا شده و همچنين ايجاد فروشگاه هاي زنجيره اي ريحانه نيز در دستور كار قرار دارد.

کد خبر 348735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha