زمزمه براندازی دولت پیونگ یانگ از سوی دولتمردان کره جنوبی

زمزمه براندازی دولت پیونگ یانگ از سوی دولتمردان کره جنوبی

یکی از اعضای صاحب نفوذ پارلمان کره جنوبی پیشنهاد براندازی حکومت همسایه شمالی را از جمله گزینه های مطرح برای مواجهه با چالش های برخاسته از دولت پیونگ یانگ، عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «نا - کیونگ وون» رئیس کمیسیون وحدت دو کُره و روابط خارجی پارلمان کره جنوبی در مصاحبه ای که امروز دوشنبه با تلویزیون رسمی این کشور داشت، پیشنهاد تغییر حکومت در کره شمالی را مطرح کرد.

شبه جزیره کره به دنبال دو آزمایش هسته ای و موشکی کره شمالی که به ترتیب در ماه های ژانویه و فوریه سال میلادی جاری (۲۰۱۶) انجام گرفت، روزهای پر تنشی را تجربه می کند.

کیونگ وون در ادامه گفت: صحبت هایی پیرامون تغییر رژیم کره شمالی مطرح است. می خواهم بگویم زمان آن رسیده که حتی به گزینه های این چنینی هم فکر کنیم.

هفته گذشته نیز «ها تائه کئونگ» یکی از اعضای حزب حاکم «سائه نوری» کره جنوبی در مصاحبه با رادیوی این کشور، برکناری «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را خواستار شد.

این نخستین باری نیست که کره جنوبی به فکر تغییر حاکمیت همسایه شمالی افتاده است. دولت سئول در سال ۱۹۶۸ میلادی هم یک بار در پاسخ به تلاش نافرجام برای قتل «پارک چونگ هی» رئیس جمهور فقید این کشور، نقشه براندازی دولت پیونگ یانگ را طراحی کرد که البته در نهایت از این کار منصرف شد.

کد خبر 3557305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha