رهبر کره شمالی وعده داد؛

تلاش پیونگ یانگ برای ارسال ماهواره های بیشتر به فضا

تلاش پیونگ یانگ برای ارسال ماهواره های بیشتر به فضا

رهبر جوان کره شمالی ضمن تقدیر از دانشمندان این کشور از آنها خواست تا از آزمایش اخیر پرتاب ماهواره به عنوان سکوی پرشی برای دستیابی به اهداف بالاتر استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی علیرغم تلاش جامعه بین الملل برای تشدید تحریم ها علیه دولت پیونگ یانگ از وعده ارسال ماهواره های بیشتر به فضا سخن گفت.

وی در مراسم ضیافتی که با هدف تقدیر از دانشمندان و مقامات دخیل در آزمایش هفت فوریه برگزار شد، گفت: این ماموریت در دوره ای بغرنج که دشمنان بیش از پیش در تلاش برای فشردن گلوی کره شمالی هستند انجام شد.

پیونگ یانگ هفته گذشته با قرار دادن ماهواره «کوانگ میونگ سانگ ۴» در مدار زمین آن هم در شرایطی که تنها یک ماه از آزمایش چهارمین بمب هسته ای کره شمالی می گذشت، انتقادات بین المللی بیشماری را موجب شد.

جونگ اون، در ادامه سخنان خود که امروز دوشنبه از طریق رسانه ملی کره شمالی منتشر شد، از دانشمندان این کشور خواست تا از موفقیت اخیر خود به عنوان سکوی پرشی برای رسیدن به اهداف بالاتر و پرتاب ماهواره های کارآمد تر استفاده کنند.

این در حالیست که آمریکا و برخی از متحدان آسیایی نظیر ژاپن و کره جنوبی در حال تلاش برای واداشتن شورای امنیت سازمان ملل متحد به صدور قطعنامه ای هستند که اعمال تحریم های شدید تر علیه پیونگ یانگ را امکان پذیر می کند.

کد خبر 3557159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha