۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۲۱

تاکید دوباره روسیه بر امکان تهیه سوخو سوپر جت ۱۰۰ برای ایران

تاکید دوباره روسیه بر امکان تهیه سوخو سوپر جت ۱۰۰ برای ایران

معاون شرکت هواپیمایی متحد روسیه از تلاش این کشور برای تهیه یکصد فروند هواپیمای مسافربری سوخو سوپر جت ۱۰۰ به ایران و امکان بومی سازی تولید قطعات در این کشور سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، «والدیسلاو واسالف» معاون شرکت هواپیمایی متحد روسیه امروز سه شنبه در جریان نمایشگاه هوایی سنگاپور از امکان تهیه یکصد فروند هواپیمای مسافربری «سوخو سوپر جت ۱۰۰» برای ایران خبر داد.

وی در این باره گفت: ما بازار بالقوه هواپیمایی ایران را مورد بازنگری قرار داده و بر حسب برآوردهای گوناگونی که انجام شده می توانیم در خصوص تهیه حدود ۱۰۰ فروند هواپیما مذاکره کنیم.

وی ادامه داد: ما درباره قراردادهای گسترده تری صحبت می کنیم که نه تنها تامین هواپیما را پوشش می دهد بلکه شامل پیگیری اهدافی چون بومی سازی تولید قطعات نیز می شود.

واسالف افزود: در حال حاضر به دلیل رفع تحریم ها محدودیت قانونی در تامین تجهیزات وجود ندارد اما از آنجا که برخی از قطعات هواپیماها آمریکایی هستند، ما نیازمند اخذ مجوز هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که شرکت هواپیمایی متحد روسیه بتواند با توجه به رقابت شرکت های منطقه ای جایگاه خود را در بازار هواپیمایی ایران ثابت کند.

پیشتر در آبان ماه سال شمسی جاری «دیمیتری روگوزین» معاون نخست وزیری روسیه نیز گفته بود که بر اساس قرارداد تنظیم شده بین شرکت های هوایی ایران و روسیه قرار است یکصد فروند هواپیمای سوخو سوپر جت ۱۰۰ تا ۵ سال آینده تحویل ایران داده شود.

کد خبر 3558452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha