۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۵۸

دومای دولتی روسیه تصویب کرد:

لایحه منع استفاده از عنوان دین برای تروریست­های ملی و دینی

 لایحه منع استفاده از عنوان دین برای تروریست­های ملی و دینی

کمیته دومای دولتی در امور اتحادیه ­ها و سازمان­های دینی، لایحه قانونی مربوط به منع استفاده از عنوان دین برای تروریست های ملی و دینی را به تصویب رسانید.

 به گزارش خبرگزاری مهر، لایحه منع استفاده از عنوان دین برای تروریست­های ملی و دینی توسط جمهوری چچن جهت بررسی به دومای دولتی روسیه اعطا شده بود. گروزنی مرکز جمهوری چچن در فدراسیون روسیه معتقد است که نباید از ترکیباتی همچون « «تروریست­های اسلامی» استفاده کرد.

در متن تبیینی این لایحه گفته شده که اخبار و اطلاعات راجع به حضور شهروندان روس در جبهه تروریست­ها نتیجه مستقیم تبلیغات ایدئولوژیک داعش از طریق اینترنت و رسانه­های گروهی است و این پدیده هیچ ارتباطی با اسلام ندارد. شبیه دانستن دین اسلام به باورهای داعش فقط تحریف واقعیت و جهانبینی گروهک تروریستی است که فقط رفتارهای وحشیانه داشته و به کشتار شهروندان غیرنظامی، تخریب اماکن مقدس و یادبودهای تاریخی مشغولند. نمایندگان مجلس چچن معتقدند که سخنان داعش در خصوص وابستگی آنها به اسلام، روش­های تبلیغاتی است.

به همین خاطر، برای حفظ توافق ملی و دینی و حفظ صلح در قلمروی روسیه، بایستی منع استفاده از وابستگی دینی تروریست­ها در تمام اخبار رسانه­های گروهی اعمال شود.

کمیته امور اتحادیه­های دینی در دومای دولتی معتقد است که این لایحه قانونی سیستم مقابله اطلاعاتی با تروریسم را کامل­تر کرده و به انتشار اخبار و اطلاعات دقیق و مستند کمک می­کند. سند مذکور برای مبارزه با دشمنی و نفرت در جامعه نیز مفید است.

پیشترگاجیمت صفرعلی­یف رئیس کمیته امور اقوام نیز از مجلس خواسته بود که تروریست­ها را «اسلام­گرا» ننامند.

کد خبر 3559634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha