۳۰ بهمن ۱۳۹۴، ۴:۴۲

احتمال برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی در اسپانیا

احتمال برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی در اسپانیا

راخوی با اشاره به اظهارات سانچز در سخنرانی اخیرش گفت: احتمالاً سانچز قادر به تشکیل دولت نخواهد بود و باید برای برگزاری یک انتخابات جدید آماده شویم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا گفت: به احتمال زیاد در 26 ژوئن سال جاری با برگزاری یک انتخابات جدید پارلمان در اسپانیا مواجه خواهیم بود.

وی گفت: با وجود شرایط سیاسی کشور و اختلاف احزاب در تشکیل یک دولت ائتلافی برگزاری یک انتخابات جدید اجتناب ناپذیر خواهد بود. بعد از رای گیری ماه دسامبر سال گذشته قرار شد پدرو سانچز رئیس حزب سوسیالیست اسپانیا با احزاب سیاسی برای تشکیل دولت ائتلاف کند.

راخوی با اشاره به اظهارات سانچز در سخنرانی اخیرش گفت: احتمالاً سانچز قادر به تشکیل دولت نخواهد بود و باید برای برگزاری یک انتخابات جدید آماده شویم. اوایل ماه جاری سانچز از سوی پادشاه اسپانیا برای مذاکره با احزاب سیاسی در این کشور انتخاب شد که به نظر می رسد تا کنون قادر به این کار نشده است.

هرچند در مادرید حزب چپ گرای پدوموس اسپانیا می گوید با سوسیالیست ها برای تشکیل دولت ائتلاف کرده است. پابلو ایگلسیاس رهبر این حزب تا کنون حاضر نشده با رهبران سوسیالیست مذاکره کند.

حزب محبوب حاکمه اسپانیا به رهبری نخست وزیر راخوی در انتخابات ماه دسامبر توانست اکثریت آرا را کسب کند ولی نتوانست اکثریت مطلق را کسب کند و به خاطر همین باید با احزاب مخالف ائتلاف تشکیل دهد. 

کد خبر 3560467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha