۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۲

حزب سوسیالیست اسپانیا از تشکیل دولت بازماند

حزب سوسیالیست اسپانیا از تشکیل دولت بازماند

پارلمان اسپانیا با خودداری از اعطای رای اعتماد به حزب سوسیالیست، این کشور را یک قدم دیگر به برگزاری انتخابات زودهنگام نزدیکتر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «پدرو سانچز» رهبر حزب سوسیالیست اسپانیا در دومین تلاش خود برای کسب رای اعتماد از پارلمان وکسب مقام نخست وزیری ناکام ماند.

حزب سوسیالیست در انتخابات پارلمانی دسامبر سال ۲۰۱۵ درجایگاه دوم بعد از حزب ملی محافظه کار (PP) به رهبری «ماریانو راخوی» قرار گرفت. اما از آنجا که حزب محافظه کار فاقد اکثریت مطلق پارلمانی است برای تشکیل دولت به جلب حمایت سایر احزاب سیاسی نیاز داشت که در تحقق این امر ناکام ماند و مسئولیت تشکیل دولت به سوسیالیست ها واگذار شد.

اما حزب سوسیالیست که در روز چهارشنبه در اولین جلسه اخذ رای اعتماد از پارلمان ناکام ماند، دیروز جمعه نیز تنها موفق به جلب حمایت ۱۳۱ نفر از جمعیت ۳۵۰ نفری پارلمان شد و از تشکیل دولت باز ماند.

با شکست حزب سوسیالیست، احزاب پارلمانی اسپانیا تا رسیدن به ضرب الاجل دوم ماه میلادی می فرصت دارند تا برای تشکیل ائتلاف به توافق برسند در غیر این صورت نتایج انتخابات ماه دسامبر ابطال شده و اسپانیا باید خود را برای برگزاری زودهنگام در تاریخ ۲۶ ماه میلادی ژوئن آماده کند.

سیستم دو حزبی اسپانیا در تاریخ ۲۰ دسامبر سال ۲۰۱۵ با قدرت گرفتن دو حزب چپ گرای «پودموس» و «سیودادانوس» دچار آشفتگی شد.

در این میان حزب سیودادانوس حاضر به تشکیل ائتلاف با حزب سوسیالیست شد حال آنکه احزاب محافظه کار و پودموس از این کار امتناع کردند.

 

کد خبر 3572652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha