۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۲۲

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

فعالیت‌های تبلیغی در خراسان شمالی ارتقاء یابد

فعالیت‌های تبلیغی در خراسان شمالی ارتقاء یابد

بجنورد - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های تبلیغی با استفاده از روش های کارآمد و نوین باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خادمی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که با عنوان گفتمان‌های دینی در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، برلزوم بهره گیری از روش‌های تبلیغی به روز و روش‌های نوین تبلیغی از سوی اساتید و مبلغان تاکید کرد.

وی اظهار کرد: اتکا مبلغین و اساتید  به روش‌های سنتی پاسخگوی نیازهای فرهنگی و مذهبی نسل جدید نیست و به همین دلیل لازم است تا روحانیان و مبلغان روش‌های جدید را مورد مطالعه قرارداده تا بتوانند نیازهای جامعه امروز را برطرف کنند.

حجت الاسلام خادمی افزود: امروز دشمنان نظام اسلامی برای شبهه افکنی در میان نسل جوان، با روش‌های مختلف تبلیغی و استفاده از انواع فناوری‌های نوین و ماهوراه ذهن و روح آنان را مورد هدف قرارداده اند و اگر مبلغین و روحانیان نتوانند برای مقابله با هجمه های دشمن برنامه ریزی صحیحی انجام دهند و از ظرفیت روش‌های نوین و امکانات ارتباطی به روز استفاده کنند، مشکلات زیادی را پیش رو خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های مبلغین باید خنثی کننده هجمه های دشمنان از طریق جنگ نرم باشد، گفت: استفاده از روش‌های سنتی دیگر پاسخگوی جامعه و به ویژه نسل جوان نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مخاطب شناسی را در ترویج آموزه‌های دینی مهم ارزیابی کرد و گفت:  مخاطب شناسی درست در راستای ترویج مسائل دینی می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری را در زمینه‌های مختلف در جامعه داشته باشد و به تبع آن آثار و نتایج مطلوبی را برجای گذارد.

وی تصریح کرد: عدم توجه به مقوله مخاطب شناسی در حوزه تبلیغ دین و ترویج آموزه‌های دینی، تلاش‌های روحانیان و مبلغین را در جامعه کمرنگ می‌کند.

حجت‌الاسلام خادمی با تاکید بر نقش خانواده‌ها در تربیت صحیح فرزندان اظهار کرد: خانواده مهم‌ترین رکن برای تربیت فرزندان محسوب می‌شود و بنابراین والدین باید در تربیت فرزندان بر اساس الگوهای اسلامی و براساس سیره انبیاء و اولیاء الهی تلاش کنند.

وی توجه به رفتارهای والدین، صداقت و راستگویی در خانواده، عمل به واجبات و ترک محرمات، توجه به کسب لقمه حلال از سوی خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: فرزندان امروز در مرحله ابتدایی زندگی عملکرد پدر و مادر را الگو و سرمشق خود در رفتارهای اجتماعی قرار می‌دهند و اگر چنانچه سبک زندگی در خانواده سبکی غیر اسلامی و غربی شد، نمی‌توان انتظار آینده‌ای خوب و سالم برای فرزندان را داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از استاتید، روحانیون و مبلغان خواست تا در این ایام که در آستانه روز هفتم اسفندماه روز سرنوشت ملت ایران قراردارد، بر لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تاکید و موارد و شرایط انتخاب اصلح را برای مردم تبیین کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که هفتم اسفندماه امسال، روز تحقق حماسه‌ای دیگر در تاریخ کشورمان باشد.

 

کد خبر 3562203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha