۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۱۳

یک مزون‌دار:

هیچ سازمانی به وضع مزون‌ها سروسامان نمی‌دهد

هیچ سازمانی به وضع مزون‌ها سروسامان نمی‌دهد

یک مزون‌دار با انتقاد ازعدم توجه دولت به مزون‌ها گفت: متاسفانه هیچ ارگانی وجود ندارد که وضعیت مزون‌ها را سر و سامان دهد.

زحی مخبری، مزون دار در گفتگو با خبرنگار مهر از ورود افراد غیرمتخصص به این حوزه خبر داد و گفت: متاسفانه به سبب ورودعده‌ای افرادغیر متخصص به این حوزه مردم تصورمی‌کنند مزون محلی برای نمایش لباس است؛ در حالی‌که مزون فضایی، برای دوخت لباس مطابق الگو و طرحی خاص برای مخاطبانی معدود است.

وی با انتقاد ازعدم توجه دولت به مزون‌ها گفت: متاسفانه هیچ ارگانی وجود ندارد که وضعیت مزون‌ها را سر و سامان دهد، مزون دار‌ها برای پیشبرد فعالیت‌های خود به حمایت دولت نیاز دارند و برای شناسایی متخصصانی که در این زمینه مشغول فعالیت هستند باید صنفی تشکیل شود، تا به این صورت بتوانیم شاهد حضور پر رنگ مزون‌ها در نمایشگاه باشیم.

مخبری در ادامه با تاکید برکیفیت تولیدات مزون‌ها توضیح داد: طرح‌هایی که درمغازه‌ها به فروش گذاشته می‌شوند، تناسبی با فرهنگ ایرانی ندارند واز کیفیت مناسب برخوردار نیستند. در حالی‌که مزون‌دارها ما تلاش می‌کنند با حفظ فرهنگ ایرانی و همگام با سلیقه وجیب مشتری پیش بروند.

این مزون‌دار با اشاره به مشکلات هم‌صنفان خود عنوان کرد: محدودیت‌ها موجب شده است که مزون دار‌ها نتوانند برای برگزاری شوی لباس تبلیغات گسترده‌ای داشته باشند، برای همین تبلیغات آن‌ها فقط محدود به فضای مجازی است، برخی از مزون‌ها با مجوز وزارت ارشاد و با دعوت از بازیگران سینمایی به طور خصوصی نمایشگاه‌هایی را برگزار می‌کنند و  حضور هنرمندان به معرفی وشناخته شدن این مزون‌ها در میان مردم کمک می‌کند.

مخبری با اشاره به فعالیت‌هایی که در زمینه گسترش مد ایرانی انجام گرفته گفت: در طی سال‌های گذشته در زمینه مد فعالیت‌های بسیاری انجام شد و طراحان برای رسیدن به مد ایرانی با هم به رقابت پرداختند. این تلاش‌ها موجب شد اتفاقات خوبی در صنعت مد رخ دهد و تنوع درمدل‌ها موجب شد هر قشری متناسب با شرایط خود، پوشش مناسب خود را انتخاب کند.

کد خبر 3565153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha